David Bowie - Is It Any Wonder? (2020)

Label: Parlophone

1. Baby Universal '97 (3:13)
  2. Fun [Clownboy Mix] (3:11)
  3. Stay '97 (7:30)
  4. I Can't Read '97 (5:27)
  5. Nuts (5:21)
  6. The Man Who Sold the World [Live Eno Mix] (3:33)
avatar van CWTAB
Bovenstaande versie verschilt met de versie die online is uitgebracht nummer per nummer over 6 weken (andere volgorde) & The Man Who Sold The World (acoustic BBC ChangesNowBowie Version) is hier vervangen door Fun (een Fame remix dacht ik).

Grotendeels nummers die onder handen zijn genomen voor de Earthling tour, Nuts is een outtake die nog niet eerder was uitgebracht.

The Man Who Sold The World Eno Mix was al in 1995 uitgebracht als single geloof ik.

Uitmelkertje voor RSD 2020...

Is nu alles wat wordt uitgebracht uitmelkerij???? Ik ben als fan heeeeeel blij dat er nog zoveel op vinyl en in goei kwaliteit uitkomt van de man. Er is niemand die u verplicht het te kopen.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
‘David Bowie covert Keane?!?’ dacht ik even nadat ik de titel zag.

avatar van GrafGantz
Mausie schreef:
‘David Bowie covert Keane?!?’ dacht ik even nadat ik de titel zag.

Ik moet bij die titel gewoon aan Bowie denken, maar wel een beetje vreemd dat Fame dan niet op deze release staat.

Ik was alweer vergeten dat Keane een nummer heeft dat zo heet. Wel een aparte release dit, met nummers uit compleet verschillende hoofdstukken uit Bowie's carrière. De muziek mag ik graag horen in ieder geval.

Bowie zag ik live in 1997 en toen speelde hij een drum & bass versie van The Man Who Sold The World, destijds mijn kennimaking met het nummer (los van de Nirvana-cover). Leuk dat er nu dan ook zo'n versie te beluisteren valt.

Uit dezelfde tijd stamt Nuts, dat misschien teveel klonk als pure drum & bass om op Earthling te passen. De Bowie-signatuur is duidelijk hoorbaar, maar kan me voorstellen dat dit voor veel oudgediende Bowie-fans een brug te ver was. Zelf vind ik het wel een heel fijn nummer. Doet denken aan de atmosferische drum & bass van pakweg Photek en LTJ Bukem.

Stay (oorspronkelijk van Station to Station) rockt hier een stuk harder, al is er ook een subtiel middenstuk met piano. Hele fijne versie ook.

Misschien is dit uitmelkerij, maar aangezien mijn Bowie-interesse ongeveer begon in '97, de enige keer dat ik hem live zag, vind ik het wel tof dat deze release er nu is.