Sports Team - Deep Down Happy (2020)

Label: Bright Antenna

1. Lander (2:36)
  2. Here It Comes Again (2:15)
  3. Going Soft (3:23)
  4. Camel Crew (3:33)
  5. Long Hot Summer (2:54)
  6. Feels Like Fun (2:40)
  7. Here's the Thing (2:55)
  8. The Races (3:23)
  9. Born Sugar (3:13)
  10. Fishing (2:55)
  11. Kutcher (3:04)
  12. Stations of the Cross (3:31)
avatar van VladTheImpaler
Toch wel een debuutje waar ik erg naar uit kijk!

Bij de aankondiging gelijk een nieuw nummer; Sports Team - Here's The Thing - YouTube

avatar van joko150
hier kijk ik ook wel naar uit, vorig jaar M5 helemaal kapot gedraaid.

Ook going soft en long hot summer zijn zeer geslaagd... Benieuwd naar dit album.

avatar van Linius
Ja ik vind hem fijn klinken hoor. Niet verrassend, maar gewoon goed.

avatar van blur8
Alles klopt op 1ste album van Sports Team . De bekende top-singels keurig verdeeld over hele album en strak verbonden met stuk voor stuk prima songs. Alles met vol ingedrukt gaspedaal en het ontbreken van een rustige songs maakt het totaalplaatje alleen maar strakker. Om tegelijk ook nog nergens eentonig te worden is de kracht van songmateriaal hoorbaar. Gedragen door frontman Alex, die zn grappige teksten de microfoon in spuugt, Totaal niet Covid-proof. En daar hebben we even behoefte aan.

avatar van joko150
Leuk album dit! het is inderdaad niet extreem verrassend wel heel aanstekelijk, prima eerste plaat.

avatar van Simon77
Nee, vernieuwend zal het allemaal niet zijn. Erg vermakelijk zeker wel. En als het je lukt om je debuutalbum weg te laten luistereren als ware het een Greatest Hits album kun je het niet verkeerd hebben gedaan toch?

avatar van NERD
Ze hadden de afgelopen 3 jaar al veel leuke singles uitgebracht waarvan er een aantal nu ook op dit album staan. Sports Team heeft alles wel in huis, slimme, grappige teksten en referenties, vaak over het dagelijks leven in Engeland. Een interessante charismatische frontman, pakkende melodietjes.

De band heeft een eigen sound, maar toch is de muziek zelf niet heel origineel, het grijpt ongedwongen terug naar fijne rock uit de 00's... dat is prima, want authentiek voelt het zeker wel. Lekker rock & roll, onpretentieus en een beetje gek. Voor mij één van de leukste bands van dit moment. Kijk er naar uit om ze live te zien.

4 sterren voor dit album.

avatar van Bert Wasbeer
Ha, gelukkig, ze zijn er nog! Britpopbandjes met een grote dosis energie waar je na twee keer luisteren alle refreintjes van kan meeblèren! Daar was ik hard aan toe merkte ik, ik denk dat ik Going soft wel twintig keer op repeat heb gezet .

Iiiiiiiiiiii, 've been sleeping in Thuuuuuuuumblands!
I only listen to oooooooold báaands!
I pray the CD don't skip
But it keeps me going soft
Only on the weekend

Word ik best blij van.
En nee, niets nieuws maar wel een bak met hits en geen ingeslapen geneuzel, heel fijn.

avatar van Elbow
Lander staat bij mij op repeat !
Een van de beste songs van 2020 !

avatar van Kimmyboy
Bert Wasbeer schreef:

Iiiiiiiiiiii, 've been sleeping in Thuuuuuuuumblands!
I only listen to oooooooold báaands!
I pray the CD don't skip
But it keeps me going soft
Only on the weekend

Word ik best blij van.

Schitterend refrein inderdaad!
En ook de rest van de plaat mag er zeker wezen.

avatar van overmars89
Erg vermakelijke release. Toch wel een stuk meer poppy dan post-punk. Misschien had ik iets andere verwachtingen. Inderdaad weinig vernieuwend, maar het album luistert heerlijk weg.

avatar van AOVV
Energiek debuut van dit Britse bandje, na een aantal singles & EP's. Lander trapt meteen op geweldige wijze af, en doet me denken aan Car Seat Headrest. Dat vind ik wel gelijk het beste nummer.

Wat daarna volgt, zijn nog elf energieke liedjes, zo catchy als britpop maar kan zijn, maar onderscheidend is het allemaal niet. Pluspunt zijn wel de teksten, vaak met een humoristische, ironische inslag.

Deze band heeft wel potentieel, vermoed ik zo. Vooralsnog mis ik dat beetje extra, maar het is zeker een fijn debuut.

3 sterren