Æther Realm - Redneck Vikings from Hell (2020)

Label: Napalm

1. Redneck Vikings from Hell (3:36)
  2. Goodbye (4:56)
  3. Lean Into the Wind (3:50)
  4. Hunger (4:33)
  5. Guardian (4:17)
  6. One Hollow Word (5:23)
  7. She's Back (2:33)
  8. Slave to the Riff (4:24)
  9. Cycle (4:33)
  10. TMHC (4:12)
  11. Craft and the Creator (10:59)
avatar van gigage
Vorig jaar hadden we een verrassende crossover van power metal en thrash met Paladin - Ascension (2019) . Dit jaar is het de beurt aan Aether Realm om Europese Viking metaal met thrash te kruisen en daar af en toe nog een bak death metal vocalen aan toe te voegen. En dat uit de VS. Zo, nu begrijpt u gelijk de titel van het album. De combinatie van stijlen en de enorme afwisseling in en tussen de tracks zorgt er voor dat het album nooit verveeld. De gitarist is belachelijk goed en doet een gooi naar een plek in de Guitar Hero reeks en bewijst dat onder andere op de 11 minuten durende instrumentale afsluiter.
Over the top? Yes, maybe so, but I like it!

avatar van gigage
Ik ben bang dat de meesten bij de jolige openingstrack al afhaken en dat zou jammer zijn. Het album luistert als een compilatie uit verschillende hoogtepunten door de tijd en genres heen.