Willie Nelson - First Rose of Spring (2020)

Country
Label: Legacy

1. First Rose of Spring (3:41)
  2. Blue Star (4:35)
  3. I'll Break Out Again Tonight (2:49)
  4. Don't Let the Old Man In (3:09)
  5. Just Bummin' Around (3:15)
  6. Our Song (3:51)
  7. We Are the Cowboys (4:03)
  8. Stealing Home (3:42)
  9. I'm the Only Hell My Mama Ever Raised (4:11)
  10. Love Just Laughed (4:34)
  11. Yesterday When I Was Young (3:31)
avatar van Poles Apart
Willie stoomt door, als door de duivel zelf op de hielen gezeten, met nog maar weer een album.

Hier is de titeltrack:

Willie Nelson - First Rose of Spring

avatar van E-Clect-Eddy
Wel een cheapo hoes... alsof een kind van 8 het heeft ontworpen?

avatar van AOVV
Op de hoes na - want die is inderdaad (bloem)potsierlijk - valt dit album best te vergelijken met Willie's vorige worp. De beste man blijft in sneltempo albums uitbrengen, en hij doet dat best goed.

Ook First Rose of Spring is een uitgelezen collectie songs, voor het merendeel bestaande uit covers van Willie's eigen favorieten, zou ik dan denken, maar toch ook weer twee eigen nummers, Blue Star en Love Just Laughed, die hij samen met producer Buddy Cannon schreef.

De songs bieden genoeg variatie om de 40 minuten moeiteloos te doorstaan, van het aandoenlijke titelnummer over het lichtere Just Bummin' Around (dat lied past 'm echt als gegoten!) tot de fraaie Engelstalige adaptatie van Hier Encore, dat beroemd is van de chansonnier Charles Aznavour.

3,5 sterren