Joan As Police Woman - Cover Two (2020)

Rock / Pop
Label: Sweet Police

1. Kiss (5:09)
  2. Spread (4:21)

met Meshell Ndegeocello

3. Under Control (3:41)
  4. Not the Way (3:47)
  5. I Keep Forgettin' (5:24)
  6. Life's What You Make It (5:59)
  7. Out of Time (2:23)
  8. On the Beach (6:37)
  9. There Are Worse Things I Could Do (2:52)
  10. Running (4:24)
avatar van E-Clect-Eddy
Een tweede album vol covers:

Er is al een EP uit met 3 nummers: Spread / Out of Time / There Are Worse Things I Could Do, klinken prima maar ook niet meer dan dat, wel benieuwd naar de covers van bekende hits.

1. Kiss (Prince)
2. Spread (Outkast)
3. Under Control (The Strokes)
4. Not The Way (Cass McCombs)
5. I Keep Forgettin’ (Michael Macdonald)
6. Life’s What You Make It (Talk Talk)
7. Out of Time (Blur)
8. On The Beach (Neil Young)
9. There Are Worse Things I Could Do (Warren Casey and Jim Jacobs)
10. Running (Gil Scott-Heron)

avatar van Slowgaze
Oei, mooie OutKast- en Blur-keuzes.

avatar van Venceremos
Die Kiss-versie heb ik live gehoord, mooi gedaan was de consensus op de weide.

Haar eerste cover album, simpel Cover genaamd vond ik opvallend sterk. Toch keek ik er niet bijzonder naar uit of zo. Ik was Joan een beetje kwijt aan het raken denk ik.

En dan toch Cover Two uitproberen en aangenaam verrast zijn door de Prince-cover Kiss. Een heerlijk zwoele benadering en Spread krijgt met hulp van Meshell Ndegeocello ook al zo'n sexy benadering. deed me een beetje aan Tricky denken.

The Strokes' Under Control krijgen een echt herkenbare Joan As Police Woman saus en alles hierna klinkt absoluut niet verkeerd: dromerig, sexy spannend, zwoel.... ja, Joan is in vorm en dan maakt het niet uit dat het allemaal covers betreft.

Ik vraag me altijd af wat de motivatie is voor een heel cover-album. Gebrek aan inspiratie voor eigen materiaal of de wil om ode te doen aan (voor de artiest) belangrijke nummers met een eigen geluid en invalshoek. Hier vermoed ik het eerste, erg vernieuwend zijn de covers niet. Allemaal tempo omlaag, jazzy sound en zwoel, breekbaar zingen. I Keep Forgettin’ leent zich daar wel voor, maar Life’s What You Make It is echt niet om aan te horen, zo zonde van zo'n fantastisch nummer.

avatar van Geert V.
@guidojp : Ja die Talk Talk-cover is niet echt geslaagd. Met "myrrhman" heeft ze mooiere dingen gedaan. Toch wel een geslaagd album voor mij. Volgens mij is het die ode .