Jessie Ware - What's Your Pleasure? (2020)

Label: PMR

1. Spotlight (5:31)
  2. What’s Your Pleasure? (4:38)
  3. Ooh la La (3:48)
  4. Soul Control (3:59)
  5. Save a Kiss (4:02)
  6. Adore You (3:45)
  7. In Your Eyes (4:58)
  8. Step Into My Life (3:37)
  9. Read My Lips (4:03)
  10. Mirage (Don’t Stop) (4:47)
  11. The Kill (4:37)
  12. Remember Where You Are (5:34)
avatar van E-Clect-Eddy
Spotlight is de derde single maar de eerste met een video.

Eerder verschenen Adore You en Mirage (Don’t Stop) met voor het gevoel meer R&B invloeden.

Vrees dat dit album minder mijn kopje thee is dan de twee voorgaande.

Jessie Ware - Adore You (Official Audio) - YouTube

Jessie Ware - Mirage (Don’t Stop) - YouTube - audio

avatar van E-Clect-Eddy
Volgende single: eentje met Funky invloeden.

Jessie Ware - Ooh La La - YouTube - audio

avatar van E-Clect-Eddy
Vijfde single is uit, een edit van Save A Kiss: dansbare Pop met een snufje Disco / House.

Save A Kiss (Single Edit) - YouTube - audio

avatar van Mausie
Jessie Ware vind ik vooral goed uit de verf komen op de housetracks. Dus Adore You, Mirage (Don't Stop) en Save A Kiss smaken goed. Andere singles zijn mij te glad/zoet.

Vandaag nog uitgebracht: Soul Control

Jessie Ware - Soul Control - YouTube - audio

avatar van Zwaagje
Eerste luisterbeurt voor mij. Dit is in principe niet mijn kopje thee. Toch luister ik door; ligt lekker in het gehoor. Heel misschien wordt dit een soort guilty pleasure.

avatar van E-Clect-Eddy
Jessie Ware heeft een heerlijke 'silky' stem die goed zou passen bij zwoele Jazzy Pop, maar zelf kiest ze voor meer dansbare ritmes. Haar vorige album Glasshouse (2017) kon ik zeer waarderen: goed voor een aanschaf en een concert. Een sterk gevarieerd album waarop ze haar kwaliteit als singer-songwriter kon ontplooien.

Een aantal van de singles voor dit album bevielen veel minder met hun House invloeden en synth klanken die me minder aanspreken. Maar de eerste beluistering valt redelijk goed.

Deze voelt t.o.v. het vorige album wat meer oppervlakkig, het draait weer om de dansbaarheid. Daar heb ik geen probleem mee alleen spreekt het mij minder aan. Het album had dan ook een paar nummers korter gemogen van mij. De hoge dansbaarheid betekent niet dat het niet gevarieerd is: de variatie zit in de invloeden House / Disco / Funk / R&B en zelf 70s Soul op de fijne afsluiter.

Favorieten: Spotlight

avatar van nico1616
In elk geval haar beste sinds Devotion. De dansbaarheid en 80s vibe spreken me ten zeerste aan. Het was na haar vele dansbare singles al duidelijk dat Jessie Ware meer de disco/house tour opging. Het album is een dansfeest van begin tot eind met een schitterende productie!

Een album vol prima-in-het-gehoor-liggende discopop, zoals de singles al deden vermoeden. Mist wel echte uitschieters als Wildest Moments, If You're Never Gonna Move en Selfish Love.

avatar van nico1616
Titmeister schreef:

Spotlight en Ooh La La zijn voor mij zeker uitschieters zoals op Devotion.
Haar debuut had echter ook wat mindere songs, terwijl het niveau hier constant hoog blijft.
De violen uit 'Step into my life' komen zo uit Saturday Night Fever en zo zit dit vol 70s en 80s productiedetails.

avatar van Jasper'sLament
Zinderend, sexy, spannend volwassen pop album. Haar beste tot nu toe!
"In your eyes" is t prijsnummer. Check it out!

avatar van aerobag
Het eerste en laatste nummer is genieten geblazen, wat er tussen in zit is met vlagen charmant, maar waait ook wat aan me voorbij. Het album als geheel voelt niet zo onderscheidend. De disco-revival is in full swing, maar ik begin alweer af te haken merk ik. Geen slecht album dit, maar ik neig toch maar naar de pop-artiesten die wat meer met het hier en nu bezig zijn.

Nergens slecht maar al bij al matig vind ik. Spotlight is zeer goed maar de rest blijft nergens bij en zal binnen enkele jaren volledig vergeten zijn vrees ik.
Enkele aardige nummers (the kill) maar niets meer. What's your pleasure is echt een irritant, saai nummer. Ik snap die hoge reviews niet.

avatar van vinylbeleving
Tof zeg dat ze met een plaat als deze op de proppen komt! Spotlight opent het album prachtig en wat volgt is een zeer strak geproduceerd album met disco, pop en een vleugje funk. Misschien wel haar beste, maar sowieso haar meest consistente album tot nu toe.

avatar van panjoe
Ik ben al een paar weken helemaal verslingerd aan Remember Where You Are, terwijl ook de singles verre van verkeerd klinken. Snel eens de tijd nemen om de hele plaat te luisteren!

avatar van overmars89
ooh! wat een heerlijk album dit! In het jaar waar de grootste pop acts 80's synthesizer geinspireerde albums uitbrengen waaronder Dua Lipa & The Weeknd is dit verreweg voor mij het meest geslaagde album. De beats zijn intrigerend, zwoel en gelaagd. De stem van Jessie Ware is ingetogen, maar erg verfijnd.

Een mooie verrassing!

avatar van funforremi
Het is zaterdagavond, je vrienden vragen of je mee gaat stappen. Het is alweer enige tijd geleden en je hebt wel weer eens zin in een verzetje dus je zegt ja. Thuis voordat je wordt opgehaald kom je eerst in de stemming met een paar lekkere nummers (Spotlight, What's your pleasure). In de auto onderweg met je vrienden is het een gezellige bende (Oh La La, Soul Control). Met een lekkere klapper stap je de club binnen (Save a Kiss). De toon is gezet.
Naarmate de avond vordert loop je een leuk persoon tegen het lijf en je denkt; dat kan wel eens wat worden. Je raakt in vervoering (Adore You, In your eyes) en danst en praat samen de hele nacht door (Step into my life, Read my Lips). De nacht vliegt voorbij en het eind is bijna in zicht. Je vrienden zijn inmiddels met anderen vertrokken, jij wil niet alleen achterblijven dus tijd om een tandje bij te schakelen. Je haalt alles uit de kast (Mirage).
Maar helaas, het mag niet baten, aan het eind als het tijd is om te vertrekken sta je uiteindelijk toch weer alleen. Je denkt, weer hetzelfde liedje (The Kill). Eenzaam stap je de donkere nacht in op weg naar huis en hoopt volgende keer beter (Remember where you are). Ach, het was uiteindelijk toch wel een leuke avond, bedankt Jessie!

avatar van Mausie
Mausie schreef:

Door SvhJ begin ik hier op terug te komen. What’s Your Pleasure? en Remember Where You Are zijn ook dijken van nummers! Toch maar eens de hele plaat gaan luisteren.

avatar van MartinoBasso
Jammer dat er op deze site zo weinig te doen is rond deze plaat, op RYM ligt dat helemaal anders.
DIt wordt er alleszins een voor de eindejaarslijstjes voor mij : erg aanstekelijke nummers en een SUBLIEME productie. Popmuziek zoals het hoort te zijn.

avatar van Pinsnider
Tsja, als je op deze site wat aandacht wil hebben voor een plaat moet het op zijn minst zijn gemaakt door een man met een baard of vrouw met gitaar en het (sub)predikaat "folk" hebben, of het moet muziek zijn die zielloos doortokkelt op een monotoon War-On-Drugs-ritme. Daarnaast moet er zo min mogelijk levensvreugde van een plaat afspatten, want foei als iemand hoorbaar pret heeft... Liefhebbers voor de betere popmuziek vinden elkaar in kleine, stiekeme, hoekjes van de site, zoals -inderdaad- bij deze parel.
*klaagmodus uit, maar was wel een keer lekker *

avatar van vinylbeleving
Wát een plaat zeg! Tot Adore vind ik het echt een 5* plaat. Met Soul Control heeft Jessie Ware echt een disco vibe te pakken die z'n weerga niet kent. Wat een beest van een track. Daarna blijft 't nog steeds erg sterk, maar niet zo goed als de eerste helft. Hoewel het laatste nummer met die prachtige backing vocals dan weer schitterend is.
Dit album komt hoog op mijn eindejaars lijstje, en weet het album van Dua Lipa makkelijk naar de kroon te steken.