Shaolin Afronauts - Follow the Path (2014)

1 stem

Australiƫ
Jazz / Funk
Label: Freestyle

1. Ojo Abameta (5:26)
  2. To the Water (5:32)
  3. Baie de Sangareya [Intro] (0:30)
  4. Baie de Sangareya (4:14)
  5. Sissoko (4:06)
  6. Lagos Chase (7:22)
  7. At the Shrine (5:36)
  8. Interlude 1 (2:44)
  9. Follow the Path (4:19)
  10. Boogie Back Accra (4:11)
  11. To the Water [Interlude 2] (1:50)
  12. Abyssinian Suite, Pt. 1 (5:31)
  13. Abyssinian Suite, Pt. 2 (5:06)
  14. Abyssinian Suite, Pt. 3 (3:44)
  15. Caravan to Tao Ceti [Intro] (1:37)
  16. Caravan to Tao Ceti (7:43)
  17. Outside Beyond / Three Ways Back, Pt. 1 (3:43)
  18. Outside Beyond / Three Ways Back, Pt. 2 (6:59)
  19. Outside Beyond / Three Ways Back, Pt. 3 (5:11)
  20. Interstellar Griot, Pt. 1 (1:49)
  21. Interstellar Griot, Pt. 2 (6:03)
avatar van Mssr Renard
Dit is een heeeeeeel lange plaat. Een dubbelcd eigenlijk, maar daar waar je een dubbelcd makkelijk in twee keer tot je kunt nemen, is dat met een digitaal album toch anders.

Ik heb deze plaat nu via Bandcamp tot mij genomen, en dan is anderhalf uur wel erg lang. Maar dit is toch wel echt een waanzinnige plaat.

Deze Australische afrobeat groep onder leiding van pianist Ross McHenry weet heel goed anderhalf uur te boeien. Ook omdat veel composities deel uit maken van een groter geheel. Zo zijn er wat intro's en interlude's en zijn de laatste 10 songs eigenlijk 4 songs.

Dit is een plaat die ik vaak ga opzetten, en sowieso een band waar ik alle andere platen ook van wil horen. Solo is McHenry trouwens ook erg goed.

avatar van Brunniepoo
Fijne plaat inderdaad, maar wel wat aan de lange kant.