Trees Speak - Ohms (2020)

Rock / Electronic
Label: Soul Jazz

1. Soul Sequencer (5:01)
  2. Nitrous Cross (2:39)
  3. Shadow Circuit (2:22)
  4. Blame Shifter (4:38)
  5. Spirit Duplicator (2:14)
  6. Nobody Knows (1:10)
  7. Sadness in Wires (1:54)
  8. State of Clear (2:16)
  9. Sleep Crime (2:32)
  10. Knowing (1:35)
  11. Splendid Sun (0:57)
  12. Ohms (2:46)
  13. Out of View (1:25)
  14. Psychic Wounds (2:32)
  15. Silicone Emotions (2:29)
  16. Octave Cycle (4:35)
  17. Witch Wound (2:28)
ohmusica
Voor liefhebbers van kraut-muziek: onderzoekende psychedelische 'rock' met veel electronica uit het brandend zand van Arizona, maakte indruk vanaf het eerste nummer.
Luisteradvies draai eerst iets van Tangerine Dream, Kraftwerk of iets curieus uit vroege periode en dan dit werk voor een kleine tijdreis sensatie into space.

TREES SPEAK - treesspeakmusic.com

Is trouwens niet hun 1e lp, de 1e is titelloos.
Mix tussen krautrock en de electronica die labels als Fat Cat toen uitbrachten, ik vind het behoorlijk veel weg hebben van FONN (gelukkig maar), soms ook wat vagen echoes van de New Wave (Cabaret Voltaire) maar die zijn verder weg.
Afwisselende plaat, soms meer soundscapes dan nummers maar dat is alleen maar goed,
Grappig dat ze uit Arizona komen, je verwacht geen Kraut muziek in die woestijnhitte.