The Wants - Container (2020)

Pop / Punk
Label: Council

1. Ramp (2:12)
  2. Container (3:15)
  3. Machine Room (0:52)
  4. Fear My Society (3:24)
  5. The Motor (3:15)
  6. Aluminum (3:30)
  7. Ape Trap (2:54)
  8. Waiting Room (1:12)
  9. Clearly a Crisis (3:07)
  10. Nuclear Party (3:14)
  11. Hydra (2:32)
  12. Voltage (3:05)

Prachtige liedjes al van gehoord (dank Psychocandy podcast van Lotje), ga denk ik de lp kopen (nu ff niet beschikbaar), lijkt me perfect voor DTRH.
Gang of four inspiratiebron dus, komen uit NY dat is vaak wel goed.
3 liedjes gehoord, allemaal heerlijk.

avatar van Mausie
Postpunk is nog steeds ongekend hot. Daardoor is het steeds moeilijker om boven het maaiveld uit te komen, maar deze band lijkt dat te lukken. Frisse sound die uitnodigt om op repeat te drukken. Gaat in de playlist!

avatar van blur8
De 5 instrumentale tracks (1,3,6,8,12) Halen voor mn gevoel De vaart uit het korte album.
Toch jammer want Container, Fear My Society Hydra & vooral The Motor zijn vette tracks.
Zeer geschikt voor playlist PostPunk 2020. waar in combi met de beste tracks van
Moaning - Uneasy Laughter (2020) een zeer genietbaar volwaardig album mee is samens te stellen.

avatar van Mausie
blur8 schreef:

Ik ben het deels met je eens. Het album was intenser geweest zonder die intermezzo's. Maar ik vind ze op het juiste moment ook wel weer iets toevoegen, maar daar moet je dus wel voor in de mood zijn. De prijsnummers zijn inderdaad de door jouw genoemde tracks. Ik wil daar ook nog Clearly a Crisis aan toevoegen. Al met al geniet ik toch erg van dit plaatje en zijn de uitschieters ook wel echt goed. Dus ik rond naar boven af, 4*.

avatar van coldwarkids
Je zet deze plaat op en je tript vanzelf. Toch wel een tikkeltje origineel hoor!

LP paar maanden geleden gekocht op wit vinyl, nu alweer duur helaas.
Vind die intermezzo's wel wat toevoegen, met name de 1e track, heerlijke binnenkomer.

Snap niet zo goed waarom bands als Porridge Radio of Fontaines DC nu zoveel meer aandacht krijgen, zal wel aan mijn smaak liggen, zijn the Wants te funky? Geen goede distributie/label?. Dat vind ik ook bvmet the Disappears, 1 van de beste bands van de afgelopen 15 jaar, "niemand" kent ze.
Nou ja the Wants zijn net bezig, kan nog goed komen! Hoop de we ze snel ergens mogen zien

avatar van coldwarkids
Grootfaas schreef:
LP paar maanden geleden gekocht op wit vinyl, nu alweer duur helaas.

Vaak zijn de platen die hier hoog scoren, tegenvallende platen. Komt dat de meeste Nederlanders hier niet graven maar het juist wel prima vinden dat ze alles voorgeschoteld krijgen.

Juist door graven naar muziek komen de juweeltjes naar voren. Ja deze ook op wit vinyl gescoord. Heerlijk!