Jay Electronica - A Written Testimony (2020)

Label: Roc Nation

1. The Overwhelming Event (2:16)
  2. Ghost of Soulja Slim (4:26)

3. The Blinding (2:48)

met Jay-Z en Travis Scott

4. The Neverending Story (4:20)

met Jay-Z

5. Shiny Suit Theory (4:03)

met Jay-Z en The-Dream

6. Universal Soldier (4:18)

7. Flux Capacitor (3:26)

met Jay-Z

8. Fruits of the Spirit (1:34)
  9. Ezekiel’s Wheel (6:47)

met Jay-Z en The-Dream

10. A.P.I.D.T.A. (5:28)

avatar van Silky & Smooth
Ja, eindelijk?!

Ik zit hem nu te luisteren: Jay Z feat Jay elec?

avatar van aminam19
VDB79 schreef:
Ik zit hem nu te luisteren: Jay Z feat Jay elec?

Is een soort collab album geworden idd. Jay z doet mee op 7 van de 10 tracks. Heb het album nu 2x in zijn geheel kunnen beluisteren en heb niet het idee dat jay-z meer tijd in beslag neemt dan electronica.

avatar van mh040
Production credits:
Track 1, 2, 5, 6, 7, 9: Jay Electronica
Track 3: AraabMUZIK, G.Ry, Hit-Boy & Swizz Beats
Track 4: The Alchemist
Track 8: No I.D.
Track 10: Khruangbin

Ik vind het wel vet op het eerste gehoor. Geen licht verteerbare hiphop...dus je kan ook niet te snel oordelen. Dat is juist mooi in dit autotune era.
Jay Z zet de lijn voort vanuit 4:44, hij heeft geen enkel behoefte meer om jiggy te zijn. Ik hoor dit graag. Ouwenmannen hiphop

avatar van overmars89
Moest wel lachen om deze opmerking:

You know the world really is ending when Jay Electronica finally drops an album...

Moet zeggen dat ik het album heel erg tof vind, alleen is het niet heel best gemixed.

Ben eigenlijk gewoon nog steeds heel verbaasd dat er nu uberhaupt een album is.

avatar van TheLegacy
Frank West schreef:

Ben eigenlijk gewoon nog steeds heel verbaasd dat er nu uberhaupt een album is.

Zeg gerust helemaal niet best.

avatar van aminam19
Ik vind het zeker niet tegenvallen. Het heeft een aantal luisterbeurten nodig om compleet te landen.
Combinatie jay & jay doet het erg goed bij mij, beide zijn in vorm, en er staat geen slechte verse op.

Duurt alleen nog wel even voordat ik hier een cijfer aan hang.

avatar van aerobag
Ik heb er drie luisterbeurten opzitten, but i'm not feeling it. De verwachtingen spelen ook mee, dit voelt niet zo bijster origineel of gelaagd dat het zo lang had moeten duren voordat dit album uitgebracht werd. Het klinkt niet eens super afgewerkt.

Toch lees ik ook veel positieve verhalen, dus over een tijdje eens een revisit om te zien of het album wat beter bevalt als mijn verwachtingen wat getemperd zijn

avatar van L_R_
Die beat van 'The Blinding'

avatar van Nr.4
Kan hier wel van genieten. De shitty mix snap ik niet, maar qua tracks nice.

avatar van Silky & Smooth
Ik heb wel steeds het gevoel dat ik Simon & Garfunkel op heb staan wanneer dit album begint...

avatar van thgryda
Pfff dan moet je zo lang wachten, doet Jay Z mee op elke track. Hij heeft toch zelf genoeg skills om een plaat te dragen? Op zich is het wel een goed album maar ge moet al over een heel degelijke installatie beschikken eer het aanvaardbaar klinkt. Het slechte afmixen van de plaat is echt ongehoord.

avatar van Flipm0de
Na zoveel jaar wachten is het uiteindelijk een minder ambitieuze Watch the Throne geworden die ook nog eens slecht afgemixt is. Waarom zoveel Jay-Z op je eigen debuut album en waarom wordt het niet op de markt gebracht als een album van Jay Electronica & Jay-Z?

Op de eerste helft staan nog een aantal sterke tracks met Ghost of Soulja Slim en The Blinding als uitschieters, maar over het algemeen hoor ik niks nieuws.

De hype speelt zeker een rol in de teleurstelling, voor vele andere artiesten zou dit wel een prima album zijn - nog steeds niet geweldig, maar wel prima - alleen van het debuut album van Jay Electronica had ik veel meer verwacht.

Ok. Inmiddels deze laten inzinken. Fucking dope album. Een soort mix van Watch the throne en 4:44 besprenkeld met Knowledge of self door 2 God MC’s. Productie rauw en understated. Na jaren flirten is Jay Z nu definitief 5 percenter geworden (of is het ijdelheid....) anyway, van mij krijgt dit 4,5 ster. Vinyl inmiddels ook besteld.

avatar van bennerd
Oei oei, neen. Af en toe wel een hoogtepuntje aan kant Jay-Z, in feite ook de enige reden waarom ik dit wou beluisteren.