The Dears - Lovers Rock (2020)

Canada
Label: Dangerbird

1. Heart of an Animal (4:53)
  2. I Know What You're Thinking and It's Awful (3:50)
  3. Instant Nightmare! (3:38)
  4. Is This What You Really Want? (3:30)
  5. The Worst in Us (4:44)
  6. Stille Lost (5:06)
  7. No Place on Earth (3:38)
  8. Play Dead (3:44)
  9. Too Many Wrongs (3:59)
  10. We'll Go Into Hiding (5:43)
avatar van Lura
Release verschoven naar augustus.

Optredens die gepland staan:

17-11 Paradiso, A’dam
18-11 Rotown, R’dam

avatar van Bartjeking
Ik ben de plaat nu aan het luisteren, dus die release is weer naar voren gehaald blijkbaar.

The Dears, nu voel ik me ouder worden. Staat me nog goed bij dat ik 'No Cities Left' voor het eerst hoorde, in de eerste jaren dat ik volop in de muziek-ontdek-stand stond. Is potverdikke 17 jaar geleden.
In de tussentijd nooit meer iets gehoord van The Dears, dus een mooi ijkpunt om eens te kijken hoe mijn smaak en veel belangrijker, The Dears zich hebben ontwikkeld.
Moet heel eerlijk zeggen dat ik op dit moment nog positiever ben over mezelf dan over The Dears. Maar ik ga het nog een paar luisterbeurten geven.

avatar van Aladdin
Bartjeking schreef:

Dim
Ik kende deze band helemaal niet, totdat ik een playlist ging maken voor mijn zus die voor een halfjaar naar Montréal ging, met alleen maar Canadese artiesten. Ik hoor er geen Damon Albarn in (maar misschien geldt dat vooral voor het oudere werk), eerder een Van Morrison of Balthazar. Verder veelzijdig en helder, vier sterren.