Groep Fosko - Van Iets Maken Word Je Blij (2020)

Label: Sounds Haarlem Likes Vinyl

1. Scheppen (1:38)
  2. Wakker (3:45)
  3. Het Klopt (2:06)
  4. Kip! (6:41)
  5. Doen 1 (1:43)
  6. Trapt de Koe de Put Kapot (2:51)
  7. Wat een Dag (4:39)
  8. Planke in de Panda (2:52)
  9. Kom D'r Uit (6:22)
  10. Doen 2 (0:57)
  11. Van Iets Maken Word Je Blij (3:38)
avatar van Tozifra
Dit album zou afgelopen woensdag in Paradiso gepresenteerd worden. Helaas ging dat niet door, omdat Bob twee weken eerder toch sneller dan verwacht overleed. Het is een prachtig album met rock en blues vermengd met jazz. 'Wakker' is een bewerking en vertaling van een nummer van Ian Dury, 'Wat een dag' is oorspronkelijk van Dr. John. 'Kip!' is een culinair verhaal a la 'Gamba's uit de oven' van Fosko - Omgekomen in Overschot (2006).
Het is heel jammer dat Bob Fosko niets meer kan maken waar wij blij van worden.

avatar van nelnontwisa

Waar is deze te beluisteren?

Waar je de cd of lp afspeelt.

Waar is deze te beluisteren?

Het staat nu ook op Apple Music.

avatar van kevinhuisman1984
Waar is deze te beluisteren?

Inmiddels ook op Spotify.

avatar van ZAP!
Ook op JijBuis.

avatar van ZAP!
Hier word ik toch wel weer blij van, al viel 'Wakker' me in eerste instantie wat tegen... bij de tweede keer ging het al beter. 'Kip!'...