Quelle Chris & Chris Keys - Innocent Country 2 (2020)

Label: Mello

met Merrill Garbus, Cavalier en Homeboy Sandman

5. Horizon (2:35)
  6. Moments (0:41)

met Josh Gondelman

7. Bottle Black Power Buy the Business (2:53)
  8. Grease from the Elbows (4:22)

met Pink Siifu en Billy Woods

9. Black Twitter (5:19)

met MosEL en Nelson Bandela

10. Ritual (2:01)

met Dr. Tennille

11. Sudden Death (3:41)
  12. Make It Better (5:30)

met Starr Busby

13. Graphic Bleed Outs (4:35)

met Merrill Garbus en Melanie St. Charles

14. Mirage (7:07)

met Earl Sweatshirt, Denmark Vessey, Merrill Garbus en Big Sen

15. When You Fall… (6:56)

met Nappy Nina, Fresh Daily en 5ILL

16. Fifoalsa / Credits (0:49)
avatar van overmars89
Na een eerste luisterbeurt compleet weggeblazen door dit album. Quelle Chris is al een tijdje on a roll en is al redelijk vaak hoog in mijn eindejaarslijst beland. Hij is een unieke producer, hij heeft een eigen kijk op de wereld en heeft ontzettend veel (donkere) humor. Maar zo iets als dit heeft hij nog nooit weten te bewerkstelligen. De singles hintte hier al naar, maar ik had nooit gedacht dat Quelle Chris een heel album met echt prachtige muziek op de proppen kon brengen. De vibes zijn jazzy, soulfull en echt een warme brei aan tonen. Natuurlijk alle lofuitingen naar Chris Keys. Wat een talentvolle artiest, had nog nooit van hem gehoord, maar dit is echt een match made in heaven.

Woorden schieten tekort momenteel. Zeker 1 van de dikste releases van het jaar!

avatar van waxs
Hele interessante plaat die experimenteert zonder consistentie te verliezen.

avatar van Nr.4
Het was me altijd te vaag en experimenteel wat Quelle Chris deed. Tot deze plaat. De relaxte producties vind ik erg sfeervol en in de raps van Quelle Chris valt genoeg te ontdekken. Fijne album.

avatar van Osiris Apis
Tof album! Soulvol en jazzy producties met originele en humorvolle lyrics. Ik kende dit duo nog niet zo goed, maar heeft mij positief verrast.

avatar van JayM
Waar ik Innocent Country 2 in eerste instantie aan vond voelen als een Guns-‘light’ (met ander thema natuurlijk), is ie flink gegroeid en draai deze regelmatig met veel plezier. Misschien wel de ideale plaat in deze rare tijden en verdient alleen daarom al een verhoging.

avatar van niels94
Hier staan de nodige fijne momenten op, die track met Homeboy Sandman bijvoorbeeld, maar over het algemeen vind ik het wel wat stroperig, langdradig. Soms een beetje saai, zelfs. Zo gaat Mirage lekker van start, maar dan gaat het maar door en door en door.