Jessie Reyez - BEFORE LOVE CAME TO KILL US (2020)

Canada
R&B
Label: Island

1. DO YOU LOVE HER (3:16)
  2. DEAF (Who Are You) (2:53)
  3. INTRUDERS (3:05)

8. SAME SIDE (3:10)
  9. ROOF (1:45)
  10. DOPE (2:37)
  11. KILL US (4:05)
  12. LOVE IN THE DARK (3:59)
  13. I DO (3:52)
  14. FIGURES (3:58)
  15. FAR AWAY II * (3:35)

met A Boogie Wit Da Hoodie en J.I.D

16. ANKLES * (4:42)

met Rico Nasty en Melii

17. WORTH SAVING * (3:24)
Goed debuutalbum. Verfrissend, met een paar sterke tracks (Coffin, La Memoria, Kill Us, Figures). Pop is niet mijn ding, maar kan hier wel naar luisteren.

6.25/10

avatar van overmars89
Ik vind ook wel aardig. Er is genoeg aan te merken; Vaak iets te ge overproduceerd, ze heeft een geforceerd kraakje in haar stem die ze af en toe iets te erg aanzet. Toch zijn er ook een aantal tracks best te pruimen.

Voordeel van de twijfel, magere voldoende.

avatar van SvV
SvV
Redelijk sterk debuutalbum. Het is inderdaad heel netjes geproduceerd, misschien wel té, maar klinkt hierdoor wel lekker. Het 'kraakje' in haar stek wordt inderdaad veelvuldig ingezet, evenals wat 'trillingen'. Figures, Love in the Dark, Dope en Coffin vind ik de uitschieters van het album.