Henk Temming - Gras (1997)

Label: Mercury

1. Gras (3:18)
  2. Zijden Lakens (4:14)
  3. Lieve (3:51)
  4. Zwevend op de Wind (3:45)
  5. Getallen (4:38)
  6. Waanzin (3:39)
  7. Vrij Als een Vogel (4:26)
  8. In de Liefde Zijn Geen Regels (3:41)
  9. Geniaal (4:48)
  10. Ik Wil Dat Je Terugkomt (4:49)
  11. Over de Rooie (3:06)
  12. Jij (7:29)
avatar van dynamo d
Kent iemand dit album? En zo ja, is het wat?
Ik vond Henk Temming altijd wel een goed componist van Het Goede Doel en kan ook ietsje beter zingen dan de andere Henk.

avatar van erikb88
Ik heb hem hier thuis. 't Is opzich best een fijn album om te horen, alleen wel een andere stijl dan Het Goede Doel. Als je hem voor een bedrag onder de 10 euro op de kop kan tikken moet je hem zeker niet laten liggen. Zelfde advies geldt ook voor zijn andere albums.

Pieter Paal
Zijden lakens is echt een toppie nummer.

avatar van foxhusky
Dit album klinkt minder als Het Goede Doel dan het vorige solo album van Henk Temming. Toch doen nu weer een aantal oude bekenden mee uit de tijd van Het Goede Doel: Ab Tamboer (drums), Stephan Wienjus (basgitaar) en Sander van Herk (o.a. gitaar). Productie lag in handen van Henk Temming en Sander van Herk, opgenomen in hun eigen Stu Stu Studio's.

Track 9 heet Geniaal, maar die vind ik zeker niet geniaal, eerder bijzonder irritant. Toch staan er wel een aantal mooie nummers op dit album: Vrij als een vogel, Ik wil dat je terugkomt en Jij zijn zeker de moeite waard.

Nieuwstad
Moeilijk aan te komen dit schijfje, ben al een tijdje op zoek.

Ik ken alleen het nummer Jij en die vind ik erg mooi.

foxhusky schreef:

Inderdaad, wat een draak van een nummer!
Verder een prima plaatje, voor een prikkie op de kop kunnen tikken.

avatar van lennon
Net als zijn 1e solo plaat gewoon een prima album.

Het herkenbare fijne stemgeluid, de sound van zijn muziek en de koortjes op de achtergrondkoortjes.

Moeilijk te vinden, maar ik heb m gelukkig eindelijk op cd kunnen scoren.

Ik vind Henk Temming de beste zanger van Nederland echt een fijne stem om naar te luisteren. Dan het songmateriaal. Mwoah. Houdt niet over vind ik. Zijden lakens en over de rooie zijn prima en de afsluiter gaat ook nog wel. Maar een behoorlijk aantal songs zijn toch niet erg sterk. Daarom eindig ik op 2,5 ster, naar boven afgerond.