Yppah - Sunset in the Deep End (2020)

1 stem

Electronic
Label: Future Archive

1. Dreams Like You (5:44)

met Shaunna Heckman

2. Light Cycle (4:30)
  3. Pieces (5:21)
  4. Shadows Climb the Wall (5:23)
  5. Tree Ghost (4:56)
  6. By Then It'll Be Too Late (4:06)

met Ali Coyle

7. Shot Into the Sun (5:11)
  8. High Pines (5:23)
  9. Autumn Phase (4:58)

met Ali Coyle

10. Soft Reset (6:15)
avatar van BrotherJohn
Na een kleine pauze van vijf jaar na Tiny Pause (2015), is Joe Corrales weer terug. Het DNA van Yppah is onveranderd. De muziek bestaat (nog steeds) uit filmische, dromerige, instrumentale trip-hop nummers waarin subtiel talrijke instrumenten en elektronische invloeden zijn verwerkt. Het album is over de gehele breedte sterk en luistert wat beter uitgebalanceerd weg dan zijn voorgangers; favorieten aanvinken is dan ook lastig. De muziek zelf is denk ik niet heel vernieuwend, maar het album weet me wel in dezelfde sferen te brengen als bijv. een Emancipator - Soon It Will Be Cold Enough ook kan. De stuwende maar nooit opdringerige bas (bespeeld door Yppah zelf) is daar ook debet aan. Het is allemaal niet super speciaal maar wel maximaal genietbaar.