Nine Inch Nails - Ghosts VI (2020)

Alternatieve titel: Locusts

Electronic
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Cursed Clock (7:00)
  2. Around Every Corner (10:52)
  3. The Worriment Waltz (9:25)
  4. Run Like Hell (5:37)
  5. When It Happens (Don't Mind Me) (2:55)
  6. Another Crashed Car (2:23)
  7. Temp Fix (1:46)
  8. Trust Fades (3:12)
  9. A Really Bad Night (4:53)
  10. Your New Normal (3:45)
  11. Just Breathe (7:00)
  12. Right Behind You. (1:42)
  13. Turn This Off Please (13:08)
  14. So Tired (3:44)
  15. Almost Dawn (5:34)
avatar van E-Clect-Eddy
Het zusteralbum van Ghosts V: Together

Ghosts VI: Locusts is eveneens instrumentaal en klinkt iets meer 'up' en ook iets meer experimenteel. Het lijkt me dat er ook meer verschillende instrumenten gebruikt zijn dan op het zusteralbum. Daarnaast is de piano meer prominent aanwezig.

Daar waar Ghosts V overkomt als een mix van donkere Ambient en Industrial, neigt deze meer naar de Avant-garde. De Ambient is minder 'donker' en het is eerder experimenteel dan Industrial wat mij betreft.

Er is ook meer afwisseling dan op het zusteralbum doordat er veel meer kortere nummers zijn, zodoende valt het minder op dat dit album wel 10 minuten langer is.

Maar mis nog steeds de stem van Trent Reznor en zijn teksten om echt het gevoel te krijgen dat het een Nine Inch Nails album betreft. En net als bij het zusteralbum komt deze over als een soundtrack.

Ondanks de verschillen zijn deze twee album wat mij betreft even sterk en boeiend alleen zonder de stem van Trent Reznor en zijn teksten zal ik deze net als de andere Ghosts albums maar zelden opnieuw luisteren een maand of zo na hun releases.

avatar van mattman
Bloedstollend mooi. Wat mij betreft overschaduwt deze en compagnionplaat Together al die vorige Ghosts platen én de soundtracks van Trent en Atticus. Ja, dat weet ik nu al.