The Delgados - Hate (2002)

Label: Chemikal Underground

1. The Light Before We Land (5:30)
  2. All You Need Is Hate (2:53)
  3. Woke from Dreaming (4:32)
  4. The Drowning Years (5:12)
  5. Coming in from the Cold (3:34)
  6. Child Killers (6:42)
  7. Favours (4:36)
  8. All Rise (4:43)
  9. Never Look at the Sun (5:23)
  10. If This Is a Plan (4:26)
avatar van titan
titan (crew)
Wat een heerlijke bombastische popplaat is dit zeg. Het wekt dan ook geen verbazing dat Dave Fridmann (Mercury rev, flaming lips) achter de knoppen zat, dat hoor je er meteen aan af. 4*.

avatar van Sander B.
Ik ben erg benieuwd naar dit album. Kan iemand mij hierover wat vertellen? lijkt het op het laatste album? Het laatste album vond ik iig wel erg goed.

avatar van Yak
Yak
Deze plaat is veel bombastischer dan Universal Audio, meer richting het geluid van bijvoorbeeld Mercury Rev. Strings, reverb, een heel 'vol' geluid dat wat mij betreft de songs een beetje overklast. En ik maar denken dat het na 'American Trilogy' niet bombastischer kon.

Zelf vind ik Peloton veel dichter bij het geluid van Universal Audio liggen.

avatar van Sander B.
ok bedankt voor de info Yak, zal binnenkort wel even het één en ander gaan luisteren.

avatar van Pinsnider
Heeerlijk die bombast! Het lijkt af en toe wel alsof het geluid expres te hard is ingesteld. En wat een fijne liedjes! Als Stars-fan kan ik hier bijzonder van genieten. Wel opmerkelijk dat ik deze echt veruit de beste van de Delgados vind. Die vorige, die meer aandacht krijgt, pakt me een stuk minder.

avatar van jorro
Fijne muziek, alleen sneeuwt de eigen sound van the Delgados een beetje onder. Hun CD 'The Great Eastern' blijft mijn favoriet.