Dizzy Mizz Lizzy - Alter Echo (2020)

Denemarken
Label: Sony

1. The Ricochet (2:42)
  2. In the Blood (5:44)
  3. Boy Doom (5:38)
  4. The Middle (5:38)
  5. California Rain (3:46)
  6. Amelia Part 1: Nothing They Do They Do for You (4:11)
  7. Amelia Part 2: The Path of Least Existence (5:06)
  8. Amelia Part 3: Lights Out (4:07)
  9. Amelia Part 4: All Saints Are Sinners (4:31)
  10. Amelia Part 5: Alter Echo (4:47)
avatar van kennie
Geen comments hier

Beste album wat ik dit jaar heb beluisterd. Wat een opening en dan In The Blood. Save your speakers. Prachtige productie en magistrale stem van Tim.
Mijn Favorieten zijn, Tja eigenlijk eens geen mindere nummers op een Dizzy Mizz Lizzy. Maar goed beluister In The Blood eens en ook de prachtige power ballad The Middle en dan nog het langer dan 20 minuten durende Amelia. Deze had ik niet zien aankomen. Thumbs Up

Mijn favoriete Deense band! Luisteren dus

avatar van snarf349
Yep! Amelia is in zijn geheel een top nummer.

avatar van Leptop
Eerste indruk is positief, ik wil het vaker luisteren. De 2e en 3e keer waren al beter. Een groeier dus. Punten volgen.

Wat een geniaal album is dit. Ik had nog nooit van de band gehoord maar door een tip van Mike Portnoy op Twitter een paar weken ben ik dit album gaan luisteren en ben ik er langzaam maar zeker verslaafd aan geraakt. Na de eerste paar luisterbeurten waren mijn favorieten In The Blood, The Middle en Amelia - Part 4: All Saints Are Sinners maar inmiddels zijn alle nummers uitgegroeid tot favorieten. Ik kan echt geen enkel minpuntje aan dit album noemen.

Vraagje aan de kenners: Hoe verhoudt dit album zich tot het oudere werk van Dizzy Mizz Lizzy?

avatar van Leptop
Deze is wat steviger dan de oudere albums. Die hebben juist wat meer melodie en een licht prograndje, maar nog steeds lekker.

avatar van vielip
Dit is inderdaad (weer) een geweldig album van de Denen! Wat mij betreft is het inderdaad een 'groeiertje'. De eerste keer dacht ik; aardig. Maar hij wordt telkens mooier en beter. Score volgt...

avatar van kennie
Tommieeeee schreef: