Sündenklang - Jahresringe (2020)

1 stem

Duitsland
Electronic / Rock
Label: Drakkar

1. Schnitt um Schnitt (2:57)
  2. Staub (3:54)
  3. Schwarze Götter (3:33)
  4. Wenn Alles Brennt (3:17)
  5. Von Träne zu Regen (3:54)
  6. Du Bist Mein Licht (4:10)

met Leandra

7. Antiheld (3:46)
  8. 1000 Stimmen (3:06)
  9. Auf den Weg (3:46)
  10. Vergeben und Vergessen (3:32)
avatar van Killeraapje
De nieuwe single Vergeben und Vergessen is een verdomd lekker nummer. Doet een beetje denken aan Unheilig maar dan een beetje donkerder.

avatar van LinkinPark90
Jahresringe, mijn eerste kennismaking met Sündenklang. Een project van Martin Soer (zanger van de band Stahlmann).
Dank u Killeraapje voor de tip.

Het album klinkt donker en dreigend. Stahlmann brengt echter Neue Deutsche Härte band en Sündenklang is eerder meer een elektronisch project.
Sommige nummers laten me vanwege de dreigende sfeer en de diepe bassen wat aan Blutengel denken, hoewel die meer ‘Goth’ invloeden hebben.

Een leuke plaat voor de liefhebbers van zwaardere, underground Duitstalige muziek. Verwacht echter geen gitaar/metalplaat maar een prima donkere plaat die toch toegankelijk klinkt.