Ulthar - Providence (2020)

Label: 20 Buck Spin

1. Churn (2:09)
  2. Undying Spear (5:21)
  3. Providence (4:41)
  4. Through Downward Dynasties (5:24)
  5. Cudgel (5:08)
  6. Furnace Hibernation (4:12)
  7. Narcissus Drowning (5:04)
  8. Humanoid Knot (4:34)
avatar van ZAP!
Er is al een track te beluisteren: bandcamp. Ben benieuwd!

avatar van bonhovinyl
Wat een brute track van de aankomende Ulthar!
Kan wel een van de betere metal release dit jaar worden!

avatar van ZAP!
bonhovinyl Dan zou ik hun debuut Cosmovore ook aanraden, want deze track viel mij ietsje tegen naar verhouding met die - nog steeds wel goed, trouwens.

avatar van bonhovinyl
ZAP! schreef:

Zeker een gave plaat, ligt hier ook thuis en doet regelmatig een rondje op de draaitafel. Toch vind ik wel dat de nieuwe track een bepaalde progressie laat zien, dus ben benieuwd hoe de band dat verder gaat uitwerken. Op Cosmovore hoorde je ook al meerdere stijlen (zoals doom, black) die zij 'mooi' met elkaar weten te verweven.

avatar van AOVV
Een stevige bak herrie, al raast het al te vaak door zonder echt indruk op me te maken, met uitzondering van de vocalen, die afkomstig lijken uit ongure, diepe, onbestemde krochten. Dat zorgt wel voor wat extra naargeestigheid, en maakt dat een voldoende zeker op zijn plaats is.

3 sterren

avatar van namsaap
Providence is een aardige stap omhoog na Cosmovore. Hadden de nummers op het laatstgenoemde album nog wel eens gebrek aan afwisseling (vooral kant A), op Providence klinken de nummers een stuk geïnspireerder. De riffs zitten boordevol afwisseling en drumpartijen zijn een stuk interessanter dan op het debuut. Hoogtepunten: Undying Spear en Furnace Hybernation.