Ride - Tarantula (1996)

Label: Creation

1. Black Nite Crash (2:33)
  2. Sunshine / Nowhere to Run (4:48)
  3. Dead Man (3:34)
  4. Walk on Water (4:20)
  5. Deep Inside My Pocket (5:25)
  6. Mary Anne (6:46)
  7. Castle on the Hill (3:17)
  8. Gonna Be Alright (2:52)
  9. The Dawn Patrol (4:05)
  10. Ride the Wind (3:46)
  11. Burnin' (5:19)
  12. Starlight Motel (3:35)
  13. Nothing Lasts Forever * (3:31)
  14. Slave * (3:50)
  15. A Trip Down Ronnie Lane * (3:37)
tondeman
toch, black nite crash blijft wel heeeel erg lekker

tondeman
En sunshine / nowhere to run ook wel

Woutt
Het was hier al lang gebeurd met Ride.

avatar van orbit
Dit moet een enorm debakel zijn van deze band, wat is er misgegaan? Ik durf het niet eens aan het te beluisteren

avatar van the viking
Hier idem dito ken alleen Black Nite Crash en Walk on Water,en die klinken goed ! Toch maar eens ophengelen dan ondanks de lage waardering

fastpulseboy
valt allemaal best mee hoor, zijn gewoon mooie liedjes en geen waaierige shoegazing explosies

avatar van Tsjo-Wi
Tsja, als Ride-liefhebber moest ik deze natuurlijk ook proberen... Mijn enige reactie is ->
Zulke slome suffe rockliedjes. Waar is die power van de eerste 2 platen gebleven? Bij Carnival of Light ging het al behoorlijk fout, maar dat album had nog wel wat aardige dingetjes, dit is gewoon saai. Maar echt slecht vind ik ze nou ook weer niet, het doet niet pijn aan je oren ofzo.
Toch nog 2.5* dan maar.

Kid A(cid)
Ik wou iets van Ride horen, ik downloade een liedje van hen... En wat een kutnummer, ik heb van schrik een jaar lang niet meer naar Ride durven luisteren, totdat ik het prachtige Nowhere kocht. De cover van het album waar dat ontzettend kutte Starlight Motel op stond en nu zie ik dus dat dit inderdaad een kutplaat is

tondeman
Toch knap dat je dat aan de hand van 1 liedje en wat stemmen kan afleiden...

avatar van Cygnus
Ride maakt geen shoegaze meer en dat wordt (getuige het belachelijk lage stemgemiddelde) genadeloos afgestraft. Ride is anno 1996 verworden tot een britpopband en dat mag niet, zo oordelen de shoegazepuristen. Jammer, want als je zonder vooroordelen naar deze plaat luistert hoor je een britpop die zich moeiteloos kan meten met een band als Oasis. Maar die hebben nooit een plaat van het niveau van Nowhere of Going Blank Again afgeleverd, dus krijgen ze voor gelijkwaardig werk meer waardering.

avatar van evil23
Black Nite crash is een geweldig nummer dat heel new wave klinkt.
De rest van de plaat ken ik niet .

fastpulseboy
hier had dan als bonustrack toch "a trip down ronnie lane" op moeten staan, dat is een fijne b-kant die in de richting van twisterella komt.

Zeker weten!

avatar van evil23
Een echt slechte cd is Tarantula nu ook weer niet maar van Ride mag je natuurlijk meer verwachten. Neemt niet weg dat er ook weer genoeg tracks op staan die wel de moeite waard zijn. Onbegrijpelijk dat het prachtige nummer: Nothing Lasts Forever(één van de bonustracks op mijn exemplaar) van de Black Nite Crash E.P niet op het album terecht is gekomen.

avatar van WesleyX16
Nah! Ben ik de enige die dit album kan waarderen?!

Ja ik mis wel een beetje die shoegazer sound. Dat was ff slikke. Dat was al vanaf het derde album eerlijk gezegd.

Maar voor de rest is het gewoon een goed album. Heb hem best veel gedraaid destijds.

avatar van Rinus
Absoluut geen slecht album, al is het heel anders qua stijl dan waar de band ooit mee begon. Maar kun je dat allemaal los van elkaar zien, en beoordeel je het album op z'n eigen kracht, dan heb je een uiterst genietbaar album.