Blanco White - On the Other Side (2020)

Folk / Pop
Label: Yucatan

1. On the Other Side (4:55)
  2. I Belong to You (3:55)
  3. All That Matters (4:12)
  4. Samara (4:12)
  9. Olalla (4:08)
  10. Chasing Dials (4:03)
  11. Mano a Mano (6:20)
avatar van MusicFreak
Blanco White heb ik leren kennen doordat Papillon op Radio2 werd gedraaid. Nog steeds vind ik dat een prachtig nummer.
Mijn verwachting was dat ik nog 10 zelfde soort liedjes zou horen maar dat valt gelukkig mee. Wel is de dromerige sfeer over het hele album aanwezig maar door gebruik te maken van verschillende instrumenten is er genoeg variatie aanwezig. En de mooie stem is een goeie aanvulling op de instrumentatie.

avatar van Miel
Dit is voor mij tot nu toe de plaat van het jaar. Wat een stem en je kunt eigenlijk niets anders doen dan luisteren en glazig voor je uit staren.

avatar van musicfriek
Miel schreef:
Ik snap je gevoel

Idd zeer intense stem, deze Josh Edwards, alleen kan ik dit niet elk moment van de dag draaien, je moet er een beetje voor in de stemming zijn. Door de eerste 3 tracks raak ik helemaal in trance, dit is zo prachtig gezongen, die spanning in zijn stem, oef. Verder springt Olalla er uit, die is muzikaal gezien wat avontuurlijker.

Vrij knap debuutalbum!

Sooheej
Gelukkig meer pop dan folk, en dan met sfeervolle Andalusische en Boliviaanse invloeden (zonder panfluit! ).