Ilse DeLange - Changes (2020)

Label: Spark

1. Changes (3:05)
  2. Wrong Direction (3:28)

met Michael Schulte

3. Flow (3:05)
  4. Way Back Home (3:13)
  5. Homesick (4:20)
  6. Deep Sea (3:47)
  7. Clouds (3:40)
  8. Old Sweater (3:08)
avatar van StefanK
Mevrouw DeLange wil carrière maken in Duitsland en ging daarom in januari 2020 met Duitse songwriters en producers aan de slag om iets nieuws te creëren. Levert dat iets vernieuwends op? Nee. Ze doet waar ze goed in is. Haar uitbundige pop-kant komt naar boven in lekkere nummers zoals de titeltrack 'Changes' en 'Way Back Home', tracks die in eigen land makkelijk hits kunnen worden en hopelijk ook bij onze oosterburen. 'Homesick' is een prachtige ballad maar klinkt wel als een song die op één van haar eerdere popalbums had kunnen staan. Bij 'Deep Sea', 'Clouds' en 'Old Sweater' grijpt Ilse weer naar haar country roots. Niks mis mee natuurlijk, want daar ligt grotendeels haar kracht, maar het zijn liedjes die allemaal wel eens eerder hebben gehoord. 'Changes' is zeker geen verkeerd album maar met al die Duitse connecties had ik hier stiekem toch wel iets meer verwacht...

avatar van E-Clect-Eddy
Heb de singles gehoord maar konden me zoals de meeste van haar singles weinig boeien.

De lekker donkere voorganger Gravel & Dust (2019) is een ander verhaal. Eerste keer dat ik een album van deze dame van begin tot einde kon luisteren en herbeluisteren.

Ze heeft een prachtige stem en is een mooie verschijning maar verder heb ik weinig met haar muziek.

avatar van Zwaagje
E-Clect-Eddy schreef:

De lekker donkere voorganger Gravel & Dust (2019) is een ander verhaal. Eerste keer dat ik album van deze dame van begin tot einde kon luisteren en herbeluisteren.

Herkenbaar verhaal. De poppy kant van haar kan ik maar matig waarderen en na het horen van de single ga ik hier niet eens aan beginnen. Onbegrijpelijk (voor mij) dat ze na zo'n prachtig roots country album weer zo'n draai maakt; helaas....

avatar van tnf
tnf
Zwaagje schreef:

Daar is weinig onbegrijpelijks aan. Dit levert meer geld en populariteit op.