Haunt - Flashback (2020)

1 stem

Label: Church

1. Flashback (4:26)
  2. Winter's Breath (4:34)
  3. Electrified (4:12)
  4. One with the Universe (4:05)
  5. Spend a Fortune (3:01)
  6. Figure in a Painting (3:50)
  7. Sweet Embrace (3:35)
  8. The Great Beyond (3:46)
avatar van ZAP!
Gave plaat hoor, ook al is ie kort. Ik las bij de vorige platen, die ik niet ken, gematigd enthousiaste commentaren en wat kritische noten. Welnu, ik hoor deze nu voor het eerst en ja, dit is op en top '80s retro melodieuze hardrock en heavy / speed metal, maar het klinkt als een klok en ik hoor er aan af dat ze hard geprobeerd hebben om hier en daar nog wat eigens aan deze gezegende regurgitatie mee te geven - kudos, heren. Prima zanger, prima muzikanten, prima nummers, mooi geluid, alles dik in orde. Benieuwd geworden naar het oudere werk... dat moet haast wel minder zijn, te lezen aan die commentaren...?

4,0*.

Hier kan je zo de tijdmachine in.

avatar van ZAP!
Als achtste (en laatste) genoemd bij The Best Metal on Bandcamp: July 2020. De enige plaat die ik tot nu toe van de lijst ken en wat mij betreft een terechte vermelding.

avatar van RuudC
Met minimale stappen gaat Haunt vooruit. Net genoeg om van mij 3,5* te krijgen. Daarmee wil ik vooral zeggen dat de muziek weliswaar ok klinkt, maar eigenlijk niet echt iets te bieden heeft. Gitaarwerk klinkt ok, het zangwerk is matjes en de songs zijn doorsnee. Als het aan deze heren lag, zou heavy metal nooit veranderd zijn in de afgelopen veertig jaar. De kreet "stilstand is achteruitgang" gaat nog steeds wel op voor Haunt, al moet ik dus toegeven dat het trucje weer iets beter onder de knie zit. Ik vermoed dat hier het plafond van deze Canadezen wel bereikt is, maar misschien ga ik het wel door herhaalde luisterbeurten steeds meer waarderen.

Tussenstand:
1. Flashback
2. Mind Freeze
3. If Icarus Could Fly
4. Burst Into Flame

avatar van ZAP!
Nog maar es geluisterd, want ik kon me er geen noot van herinneren. Een halfje eraf. Gitaarwerk is erg lekker, maar de zang is niet meer dan okay en in de laatste twee tracks zelfs ietwat tekortschietend.