Silvana Estrada - Primeras Canciones (2018)

Mexico
Folk / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Te Guardo (3:21)
  2. Sabré Olvidar (4:07)
  3. Al Norte (3:19)
  4. Tenías Que Ser Tú (2:21)

met Daniel, me estás matando

5. Amor Eterno * (5:00)
avatar van E-Clect-Eddy
Het vorige album Silvana Estrada ft. Ciudad de las Flores - Lo Sagrado (2017) van de Mexicaanse singer-songwriter Silvana Estrada staat helaas niet meer op streaming sites.

Dit is een prima vervolg daarop, wel iets minder Flamenco en Rock invloeden, de Jazz en Roots invloeden zijn gebleven en meer Electronic en Pop invloeden. Silvana's stem zit ergens tussen die van Natalia Lafourcade en Carla Morrison. De akoestische gitaar en Silvana's stem vormen de Folky basis maar ze mixt daar vele ander invloeden bij, zodat het soms dicht bij Indie Rock staat en dan weer Electronic Pop, dan weer Jazzy maar ook Latin Roots sijpelt door in een aantal nummers. Een boeiende mix wat mij betreft.

Het poppy Tenia Que Ser Tú is een duet met Daniel, me estás matando.