Esoctrilihum - Eternity of Shaog (2020)

Frankrijk
Label: I, Voidhanger

1. Orthal (3:28)
  2. Exh-Enî Söph (1st Passage: Exiled from Sanity) (8:22)
  3. Thritônh (2nd Passage: The Colour of Death) (9:10)
  4. Aylowenn Aela (3rd Passage: The Undying Citadel) (5:33)
  5. Shtg (4th Passage: Frozen Soul) (4:06)
  6. Amenthlys (5th Passage: Through the Yth-Whtu Seal) (6:53)
  7. Shayr-Thàs (6th Passage: Walk the Oracular Way) (4:01)
  8. Namhera (7th Passage: Blasphemy of Ephereàs) (6:21)
  9. Eternity of Shaog (∞th Passage: Grave of Agony) (6:55)
  10. Monotony of a Putrid Life in the Eternal Nothingness (6:55)
avatar van Don Cappuccino
Exh Enî Söph (1st Passage: Exiled from Sanity)

Dit Franse eenmansblackmetalproject brengt een sound die moeilijk te peilen valt. Aan de ene kant komt Esoctrilihum experimenteel en avant-gardistisch uit de hoek met dissonante riffs en onconventionele instrumentatie als een kantele, maar aan de andere kant heeft het ook een geluid dat uit een ver verleden lijkt te komen. Waar Eternity of Shaog vooral in slaagt is een zeer mooie balans tussen experimenteel en traditioneel te leggen en deze te combineren met een enorme gelaagdheid die zelfs symfonisch aandoet. Ik heb het album nog maar één keer gehoord, maar de eerste indruk is erg positief.

avatar van hekjes
WaAAAaaUU, wat een schijf zeg!
Het gaat alle kanten op, op een zeer positieve manier. (post)Black Metal, Grindcore, Noise, Avantgarde. Zoals Don Cappuccino al schreef: moeilijk te beschrijven wát het is, maar het werkt, in elk geval voor mij! Jubel, jubel.