Zachary Cale - False Spring (2020)

Folk / Pop

8. By Starlight (3:33)
  9. Man Beside You (3:40)
  10. Slide (3:36)
  11. Riverbed (4:50)
  12. Black Dirt Drift (3:09)
  13. Seaside Downtime (2:24)
  14. Leave the City (2:47)
  15. Amnesia Moon (4:15)
  16. Free to Go (6:52)
brt
Helaas een toch wel flinke teleurstelling na het prachtige Duskland. Ja zo veel jaar wachten en zo’n prachtige voorganger liepen de verwachtingen hoog op. Deze worden op een enkele uitzondering na niet ingelost. Veels te lange plaat ook. Veel matige composities. Strenger zijn op (het aantal) composities had de plaat zeker goed gedaan.

avatar van philtuper
Mijn kennismaking met Zachary en op het eerste gehoor bepaald geen tegenvaller. Ik ben dus nog niet bepakt met voorkennis zoals brt hierboven. Ben wel heel benieuwd nu naar Duskland.

brt
Zeker gaan luisteren philtuper! Blue Rider (daar weer voor) is ook prima en ook beter dan zijn laatste worp, vind ik. Maar Duskland vind ik een waar schot in de roos.

brt schreef:

Inmiddels Duskland ook beluisterd maar eerlijk gezegd vloeien de nummers van beide albums moeiteloos in mekaar over. Ik hoor geen kwaliteitsverschil. Sterker nog, ik vind bepaalde nummers van deze laatste zelfs fraaier. Maar kwaliteit is het zeker, al moet ik het niet te lang aan een stuk luisteren want dan kakt het ook weer een tikkie in.

brt
Ik zal deze nog eens een kans geven philtuper

avatar van Gladius
Het is inderdaad geen Duskland, en is 'ie een nummer of vier te lang, maar toch blijft de kwaliteit hoog hoor. De volledige rit uitzitten wordt trouwens beloond met het laatste nummer 'Free To Go'. Oh oh wat mooi, dat instrumentale einde mag wat mij betreft nog enkele minuten doorgaan.
Ik bedenk me nu plots dat hij me wel eens aan Frankie Lee doet denken. Jou toch bekend neem ik aan, brt?

brt
Die ken ik zeker Gladius. Vorig jaar zelfs nog live gezien als support-act van Strand of Oaks.

Maar ik heb deze False Spring daarna weer een keer of wat opgezet en hij pakt me nog steeds minder dan Duskland, waardoor ik halverwege toch telkens weer afhaak. Er staan idd te veel nummers op. Maar het sfeertje op Duskland was gewoon net wat dromeriger, melancholischer en gewoon betere liedjes wat mij betreft.

Misschien moet ik eens een playlistje maken van dit album en wat tracks achterwege laten, wellicht landt ie dan wel..

brt schreef:

- Mad Season