Patrón - Patrón (2020)

Frankrijk
Metal / Rock
Label: Klonosphere

1. Room with a View (5:43)
  2. Who Do You Dance For (3:27)
  3. Very Bad Boy (6:12)
  4. Jump in the Fire (5:14)
  5. The Maker (4:18)
  6. Hold Me Tight (3:33)
  7. Seventeen (6:53)
  8. Around My Neck (3:36)
  9. Leave It All Behind (4:54)
  10. She Devil (3:55)
  11. How to Land (4:01)
avatar van E-Clect-Eddy
Op Facebook noemen ze het zelf "Desert Lounge Punk"

En verder zijn ze geïnspireerd door acts als: Fatso Jetson, Masters of Reality, Ween, Ramones, Misfits, Mondo Generator, Soundgarden, Screaming Trees, Qotsa, Kyuss, Denny Martin, The Stooges

De single Who Do You Dance For klinkt in het verlengde van het werk van Queens of the Stone Age en Mini Mansions. Eerder Alternative Rock / Stoner Rock dan Metal wat mij betreft.

Room with a View is wat lomer, en heeft iets van een traag Boogie ritme.

Very Bad Boy met wat synths op de achtergrond heeft iets meer tempo en wat Psychedelische invloeden.

De 3 singles klinken wel lekker, beetje 'smerig' geluid en de zanger heeft wel een wat lage stem, die gelukkig goed te verstaan is.

avatar van Doc
Doc
Hey, is dit met de zanger van Loading data?

Doc schreef:
Hey, is dit met de zanger van Loading data?

Vermoed van wel > Patrón | Discography | Discogs (Lo S. Data, Otto Maddox)

avatar van Doc
Doc
Ik vind hem een hele fijne stem hebben maar na verloop van tijd wordt het me wel iets te monotoon. Een vrouwelijke tegenhanger waar hij de lead mee deelt... zoiets zou welkom zijn. Of Nick Oliveri wat backing vocals laten doen. Ik zag dat hij hier ook bij betrokken is.

avatar van E-Clect-Eddy
Doc ben het wel eens met je dat de stem van deze zanger wat beperkt is, maar dat vind ik eigenlijk van veel meer Stoner Rock / Alternative Rock acts.

Vleugje Glam Rock synthgitaar en een verrassende intermezzo (banjo? / klavecimbel? beiden door elkaar?) op Hold Me Tight. Wel duidelijk een banjo op Seventeen. De synthgitaar in 'overdrive' komt nog terug op een paar nummers, zoals Leave It All Behind, een wat bombastische nummer.

Dit zal waarschijnlijk vooral in de smaak vallen bij fans van Queens of the Stone Age, zeker de eerste 4 nummers.

Leuke kennismaking.
Favorieten: Very Bad Boy + Who Do You Dance For + Leave It All Behind