I Like Trains - Kompromat (2020)

Uitgebracht in eigen beheer

1. A Steady Hand (5:45)
  2. Desire Is a Mess (4:05)
  3. Dig In (3:26)
  4. PRISM (4:32)
  5. Patience Is a Virtue (4:37)
  6. A Man of Conviction (5:44)
  7. New Geography (4:20)
  8. The Truth (6:19)
  9. Eyes to the Left (5:25)

met Anika

avatar van Gringo_m
Keek erg uit naar een nieuwe ILT maar met voorloper "The Truth" werden de (mijn) verwachtingen al naar beneden bijgesteld. De monotone (praat) zang in combinatie met het kille industriële geluid is niet echt mijn ding. Helaas begint deze cd met meer van dit soort nummers. Vanaf "Prism" hoor ik weer de ILT zoals ik ze ken om vervolgens steeds beter te worden met uiteindelijk "New Geography" als hoogtepunt.

avatar van Alicia
Kompromat klinkt weer (lekker) anders dan het wonderschone en dromerige Progress Reform of het meeslepende en mysterieuze Elegies to Lessons Learnt, maar ze is zeker niet minder. Wellicht kun je op dit nieuwe album hooguit een meer agressieve benadering van de I Like Trains sound vinden en is de zang over het algemeen feller van toon, minder dromerig en stukken minder ingetogen dan dat ik van deze band gewend ben. Wat is gebleven is een nog altijd uitstekende band, een intrigerende zanger en een aantal interessante songs. Het blijven gelukkig - ook dit keer - composities die schreeuwen om nog een keer te worden beluisterd. En nog een keer!

Ik vind 'm goed!