Gaerea - Limbo (2020)

4. Conspiranoia (9:14)
  5. Urge (4:49)
  6. Mare (13:11)
avatar van Gerards Dream
Behoolijk stevige metal. Krijg het gevoel of de laatste uren zijn ingegaan en nog snel nog even van de geneugten van het leven moet worden genoten voordat de boel nar de verdoemenis gaat. Het grunten van de zanger gaat door merg en been. Het geheel roept een desolaat beeld op. een soort donderpreek pur sang. De verbeelden met hun muziek een gevoel op hoe het in de hel moet wezen. Opjagend en rust is er niet. De productie is wt ruw, maar is daardoor geheel in lijn met de muzeik. Vanaf noot nummer één houdt de muziek mij in een bijzondere houtgreep. Door de genoemde factoren is het album sneller voorbij dan mij lief is. De mevrouw op het hoesontwerp denkt nog even: Waar ben ik in hemelsnaam terecht gekomen...

avatar van namsaap
Zo lust ik mijn black metal graag. Goed gemusiceerd, goede productie, sterke en afwisselende composities. Gaerea tapt niet alleen uit het blackmetalvaatje, maar laat ook de nodige post-invloeden horen, met name op de langere composities. Waar nodig kan de band ook uitstekend kort en bondig voor de dag komen, zoals op het alles verschroeiende 'Urge', waar het genieten is van de sterke gitaarriffs.

De productie is om door een ringetje te halen. De gitaren staan vet in de mix, zonder de rest in de weg te zitten. Ook de drums knallen uit je speakers. Ondanks het vette geluid blijven alle instrumenten en zang goed te onderscheiden.

avatar van Kondoro0614
Mwah, deze plaat laat me tot nu toe nog aardig koud. Ik vond voornamelijk de openingssong 'To Ain' aan de saaie noch lange kant, en heb die met enige moeite toch wat moeten aanhoren, de band pakt overigens de plaat wel verder beter op, met als absolute uitblinker toch wel 'Conspiranoia' waar de band allerlei kanten op gaat met voornamelijk hun gitaarwerk, de rustigere stukken waren even om adem te happen want als de band op volle toeren draaide kreeg je echt wel een beste klap in je gezicht, alleen was de klap zo zacht dat je die na een tijdje alweer was vergeten. Deze Portugese gasten staan gepland op 'Soulcrusher' dit jaar, waardoor ik mijn aandacht er toch even op liet vallen, helaas niet al te best.

De band volgt inderdaad in de voetsporen van andere bands met een zelf klinkende sound, noem bijvoorbeeld het Poolse 'MGLA' die het immers ook wel een stuk beter uitvoeren. Technisch klinkt de band gewoon goed, gitaren zijn inderdaad heerlijk aanwezig en het album kent ook de nodige goede riffs, drumwerk klinkt fantastisch, wat overigens bij elke band in deze genre waanzinnig naar voren komt, deze mannen verdienen toch wat extra credits.

Maar, dat was het dan ook wel een beetje. De plaat gaat niet blijven hangen, en dat is spijtig. Ik vermoed overigens wel dat ik deze plaat wat extra luisterbeurten moet gunnen mocht ik er pas wat voor gaan voelen (al lees ik dat wel veel online), deze eerste indruk laat me een beetje in de steek. Ondanks dat 'Mare' ook een waanzinnige afsluiter is, vond ik buiten het eerder genoemde nummer de plaat zeker niet de sterkste in zijn soort.

avatar van Johnny Marr
Mare om te janken zo mooi.