Blu & Exile - Miles (2020)

Label: Dirty Science

1. Blue (2:18)
  2. When the Gods Meet (3:03)

met Ishe

3. True & Livin' (4:03)
  4. Miles Davis (4:34)
  5. The Feeling (7:35)

met Jacinto Rhines

6. Music Is My Everything (6:11)

met Choosey en Jimetta Rose

7. Bright as Stars (5:48)

met Aceyalone, Iman Omari en Ishe

8. Blue as I Can Be (5:03)
  9. You Ain't Never Been Blue (5:04)
  10. Miles Away (5:07)

met C.S. Armstrong

11. Troubled Water (4:54)

met Gappy Ranks

12. Roots of Blue (9:19)

met Jacinto Rhines

13. African Dream (4:22)

met Gappy Ranks en Aloe Blacc

14. Requiem of Blue (3:26)

met Fashawn

15. The American Dream (4:37)

met Miguel en The Last Artful, Dodgr

16. Dear Lord (3:12)

met Jimetta Rose

17. To the Fall, but Not Forgotten (4:33)
  18. All the Blues (3:10)
  19. Spread Sunshine (2:47)
  20. The End (6:15)

met Dag Savage, Cashus King en ADAD

avatar van -marco-
Beetje lange playlist, maar ben benieuwd.

avatar van Silky & Smooth
Beetje veel gasten, maar ben benieuwd.

avatar van Septua
Dus dit is dan eindelijk een volwaardig album? Geen ongemixte unreleasede bende of rare compilatie? Ben benieuwd.

A(B)luhoedje maar op

avatar van Septua
Saai! Ook erg ingetogen. Blu die veilig rapt en Exile die niet het beste van zichzelf laat horen... Jammer maar je kan 13 jaar na een klassieker niet hetzelfde truukje nogmaals proberen.

avatar van Nr.4
Vind het wel een frisse plaat. Wel erg lang, maar Blu over Exile producties blijft voor mij een mooie chemie hebben. De sfeer die Exile altijd weet neer te zetten ook altijd weer tof. Staat genoeg te genieten op, zeker de eerste helft.

avatar van thgryda
Is dit een volwaardig nieuw album? Als ik lees dat het wat herkauwd overkomt, neemt mijn interesse wel wat af maar ik ga het toch een kans geven want Blu en Exile is toch altijd een gouden combinatie geweest.

avatar van Nr.4
Is een volwaardig nieuw album. Volgens mij was alleen True & Livin eerder op een EP'tje verschenen. Verbaast me echt dat dit album zo weinig aandacht krijgt, voor zover ik er zicht op heb. Het is inderdaad niets nieuws onder de zon, maar de combinatie van Blu & Exile is voor mij nog steeds goud te noemen.

avatar van JayM
Denk dat de speelduur de meeste mensen afschrikt. Had ik in eerste instantie ook wat last mee, maar het album is bij mij ondertussen erg goed geland. Fijne plaat!

avatar van Osiris Apis
Fijn album ja! Dit duo kan het nog steeds. Maar de speelduur is voor mij gewoon te lang.

avatar van Nr.4
Snap ik wel ja. Heb de cd-versie gekocht en draai dan eens cd1 en dan eens cd 2. Prima te genieten.

Nr.4 schreef:

Toen ik nog CD's luisterde was dit inderdaad een goede optie voor zo'n lang album. Digitaal vind ik het toch een stuk lastiger. Het album is ook niet opgedeeld in twee delen, wat niet meehelpt.

avatar van Obscure Thing
Heerlijk album, de speeltijd voelt ook korter aan dan het is, dat is een goed teken.

avatar van thgryda
Goeie plaat inderdaad. Maar snoei wat in, de tracklist, maak er een mooie, strakke plaat van 50 minuten van en maak van de rest bonus tracks of een EP met leftovers en je hebt een plaat die echt aanvoelt als een waardige opvolger van hun classic. Niet dat je dan dezelfde buzz hebt of een modern day classic maar nu heb je hetzelfde gevoel als bij hun vorige plaat "wel leuk maar wat eentonig en je zet eigenlijk liever Below the Heavens terug op".

avatar van Timo710
Ik vind dit de slechtste album cover die ik ooit gezien heb.

avatar van JayM
Timo710 schreef:
Ik vind dit de slechtste album cover die ik ooit gezien heb.
Ik ken wel veel slechtere yikes

avatar van Flipm0de
Tijd lang links laten liggen. De lange tijdsduur schrok mij toch wat af. Ondertussen het album een aantal keer in zijn geheel weten te luisteren en het is een erg goede plaat met een aantal pareltjes.