Tiffany - Pieces of Me Unplugged (2020)

1 stem

Rock / Pop
Label: Outright Rock

1. King of Lies (4:52)
  2. Starting Over (3:42)
  3. Worlds Away (4:34)
  4. You're Everything [Demo] (4:58)
avatar van E-Clect-Eddy
Unplugged EP met nummers van haar laatste album Pieces of Me (2018), een verrassend lekker Rock album.

Live-in-the-studio opnames waar het belangrijkste verschil is dat de elektrische gitaar is vervangen door een akoestische. Alhoewel ik wel de indruk heb af en toe een tweede elektrische gitaar in de achtergrond te horen.

Tiffany weet ook in deze uitgekleden versie's goed haar mannetje te staan. Haar stem is goed gerijpt voor Rock, wat lager en licht nasaal maar belangrijker, nog steeds zuiver.

You're Everything is een demo van een prima nummer die het blijkbaar niet gekozen werd voor haar meest recente album.

Van de eerste 2 nummers zijn er ook video's beschikbaar van de opnames. Ze heeft een redelijk jonge (eind twintigers?) groep musici om zich heen.

Ze lijkt nu op een iets jongere zus van actrice Katey Sagal (Married with Children) > die trouwens ook zangeres was voor ze acteerde (o.a te horen op het solo debuut van KISS bassist Gene Simmons).

avatar van Kos
Kos
jee, nooit geweten dat ze nog actief was.

avatar van E-Clect-Eddy
Ze is feitelijk nooit gestopt maar veel van haar werk is alleen in de VS uitgebracht en was lang niet op streaming sites te vinden. Ze heeft o.a. ook een paar Country albums gemaakt.