Chepang - Chatta (2020)

5. Pakhandi (1:10)
  6. Adhunikata (0:25)
  7. Sano Dhukur (0:42)
  8. Kalilo (0:41)
  9. Samajik Suchana (0:32)
  10. Barood (0:56)
  11. Murkha (0:56)
  12. Antim Bhet (3:11)
  13. Trishna (4:38)
  14. Pakhandi [Labi Shrestha Remix] (4:08)
  15. Chatta [Wreckless Life Remix] (1:41)
  16. Samajik Suchana [Foseal Remix] (1:02)
  17. Chatta [Joao x Marcelo Remix] (4:54)
  18. Chepang Live @Rock and Roll Gas Station * (15:56)
avatar van Don Cappuccino
Beluister het volledige album: Chatta

Als je de remixtracks niet meetelt houd je een 16 minuten durende experimentele grindcoreknaller over. Het debuut van Chepang was al veelbelovend, maar met Chatta heeft het gezelschap echt een stap vooruit gezet: als band, maar ook in de wijze waarop passende gastmuzikanten worden gekozen om deze sound zo goed mogelijk neer te zetten. Zo komt Metta Rasmussen langs voor piepende en scheurende free-jazzsaxofonen, maar ook de grindcoreshredmeester Takafumi Matsubara (Gridlink). Ook zonder de gastmuzikanten komt Chepang zeer goed voor de dag met tegendraadse grindcore met dubbele drums en twee zangers en zet zich daarmee in de rij van vooruitstrevende grindcorebands als Brutal Truth en Discordance Axis.

avatar van jurado
Teringlekker plaatje dit.
Eindelijk weer eens een grindcore-act die ook echt kan musiceren.
Heerlijk afwisselend en lekker vuig.
Omdat het de laatste zo'n leuk feestje is op aardkloot smaakt dit extra lekker.

avatar van B.Robertson
Heb hier de CD van en die heeft behalve een andere hoes een live-gig als bonustrack, 26-01-20 in NY:

Chepang "Chatta" CD - Give Praise Records - givepraiserecords.aisamerch.com

Ik had wat meer saxofoon à la het avant-gardistische jazz-metal project Painkiller verwacht, maar die sax speelt bij Chepang niet meer dan een gastrol. Het geniale ontgaat mij een beetje, album moet wellicht wat inwerken.