Bruce Springsteen with the Sessions Band - Live in Dublin (2007)

Folk / Rock
Label: Sony

1. Atlantic City (5:10)
  2. Old Dan Tucker (3:31)
  3. Eyes on the Prize (6:03)
  4. Jesse James (5:35)
  5. Further On (Up the Road) (5:55)
  6. O Mary Don't You Weep (6:57)
  7. Erie Canal (4:34)
  8. If I Should Fall Behind (5:13)
  9. My Oklahoma Home (8:25)
  10. Highway Patrolman (5:47)
  11. Mrs. McGrath (5:03)
  12. How Can a Poor Man Stand Such Times and Live (3:20)
  13. Jacob's Ladder (6:59)
  14. Long Time Comin' (4:48)
  15. Open All Night (8:04)
  16. Pay Me My Money Down (5:59)
  17. Growin' Up (4:31)
  18. When the Saints Go Marching In (5:12)
  19. This Little Light of Mine (3:08)
  20. American Land (4:22)
  21. Blinded by the Light (4:43)
  22. Love of the Common People (4:39)
  23. We Shall Overcome (5:46)
avatar van erikb88
Ik heb hem net gehoord; geweldige liveregistratie van de afgelopen tour. Alsof ik weer tussen het publiek sta. Het leuke van deze tour vond ik vooral de eigen nummers in een ander jasje; vooral Atlantic City herken je niet meer terug. Het enige minpuntje vind ik het ontbreken van John Henry en The River. Vandaar 4.5*

EVANSHEWSON
Bruce is weer erg actief bezig. Nog maar eens een liveplaat. Zal wel goed zijn, daar vrees ik als fan niet voor.
Maar denk dat zijn devies toch een beetje nr. 16 aan het worden is...

avatar van snarf349
EVANSHEWSON schreef:
Maar denk dat zijn devies toch een beetje nr. 16 aan het worden is...

En toch is het weer anders dan wat Bruce tot nu toe live uit gebracht heeft.

De post bracht hem vandaag,
ik heb de registratie bekeken, net alsof ik weer in het Sportpaleis in Antwerpen stond tijdens zijn concert daar dat ik bijgewoond heb.
Super.

avatar van c-moon
.. ja, als het zo goed klinkt als dat het was toen in het sportpaleis, kan het alleeen maar ongeloofelijk fantastisch zijn !!!!

avatar van Oldfart
Shangri-La is de naam van het aardse paradijs uit het boek Lost Horizon, dat in 1933 geschreven is door de Engelse romanschrijver James Hilton.
Het gaat over vier Britten die een vliegtuigongeluk overleven en terechtkomen in een klooster aan de voet van de Tibetaanse berg Karakal. Het overweldigend mooie klooster draagt de naam Shangri-La.

Shangri-La is synoniem geworden voor het aards paradijs, maar specifiek ook voor het beeld van een utopia in de Himalaya.

Dus met die eer mag Knopfler niet gaan strijken.

Voor mij persoonlijk denk ik niet aan Mark K als ik aan het aardse paradijs denk, daarvoor is de man muzikaal mij te eenzijdig en zijn stem veel te beperkt.
Dan komt Bruce al enige treedjes hoger.

Ik vermoed dat Springsteen 'the Boss' wordt genoemd vanwege de femomenale bezoekersaantallen die hij in het verleden haalde, of door zijn nogal baasachtige houding in de band, hoewel dat laatse een gokje is.

Ik was niet aanwezig bij zijn laatste tour; wat is deze Sessions Band? Wie speelt er zoal in mee?

Oldfart schreef:

Deze info over de band vond ik op Wikipedia

Band members

* Bruce Springsteen - lead vocals, acoustic guitar, occasional harmonica
* Marc "Chocolate Genius" Thompson - acoustic guitar, background vocals, some featured lead vocals
* Patti Scialfa - acoustic guitar, background vocals, some featured duet vocals
* Frank Bruno - acoustic guitar, some background vocals, occasional drums and washboard
* Soozie Tyrell - violin, background vocals
* Eddie Manion - saxophones
* Mark Pender and/or Curt Ramm - trumpet
* Richie "La Bamba" Rosenberg and/or Clark Gayton - trombone

EVANSHEWSON
Kocht hem vandaag en beluisterde daarnet al 1 cd in de vrachtwagen.
Klinkt uiteraard als verwacht zeer sfeervol. Veel "ambiance".

Bespreek hem wel eens als ik hem beter ken.

avatar van Coentje
dvd erbij?

Ik geniet nog steeds erg vaak van het concert met the E street Band in Barcelona. Wat een magistrale dvd is dat.

De versie die ik kocht was een dubbelcd met de dvd erbij

avatar van LittleBox
Grote klasse, dit optreden van Bruce en zijn geweldige band. Ik heb de sfeer aan den lijve kunnen en mogen meemaken in de HMH en Ahoy tijdens deze tour. Dit concert in Dublin is schitterend. Erg knap van Springsteen hoe hij zijn eigen nummers telkens weer weet om te bouwen (en met 'telkens weer' doel ik ook op zijn akoestische tour een paar jaar geleden). Een van de hoogtepunten is wat dat betreft wel Further on up the road. Deze rocker van The Rising heeft al een schitterende akoestische 'vertaling' gekregen door Johnny Cash maar deze folkversie is van een adembenemend kippenvelniveau. En wat te denken van het onherkenbaar gemaakte Open All Night. Andere hoogtepunten zijn Love of the Common People (welja, laten we na de gospel, folk, jazz en een vleugje rock ook nog even reggea spelen, heerlijk!) en Eyes on the Prize. 100% aanrader voor liefhebbers van, ja, muziek!

Er zijn op deze wereld enkele muzikanten die tijdloos zijn. Bruce S. is wat mij betreft één van deze muzikanten. De muziek is al vanaf de jaren 70 puur en tijdloos, mijn eerste kennismaking was Born in the USA - wat ik nog immer geweldig rock&roll vind. Maar deze live sessie is weer van een totaal andere orde. Hij lijkt gegroeid in zijn muzikale skills, wellicht dat het ook te maken heeft met de totale som van alle bandleden bij elkaar. Aanrader!

avatar van Dridge
Zijn er eigenlijk nummers bij door Bruce zelf zijn geschreven of zijn het allemaal covers??
Hoe dan ook een dijk van een live-album dat van mij kant een dikke 5 krijgt.

avatar van LittleBox
Dridge schreef:
Hoe dan ook een dijk van een live-album dat van mij kant een dikke 5 krijgt.

Het betreft hier grotendeels door Springsteen in een nieuwe jasje gestoken nummers van Pete Seeger. Check www.brucespringsteen.net en www.betrue.nl voor het verhaal achter de Seeger Sessions. Verder speelt hij ook eigen nummers, soms onherkenbaar omgevormd tot een folknummer. De manier waarop Further On Up The Road is omgebouwd is werkelijk fenomenaal. Zet het maar eens naast de originele versie op The Rising.

avatar van Peter88
Met name de DVD van deze concertregistratie is erg goed. Naast de nummers die hij opnam voor The Seeger Sessions, die hier ook erg goed worden uitgevoerd, zijn de bewerkingen van Springsteen's eigen nummers ook erg goed. Atlantic City is niet meer terug te herkennen, maar het doet doet zeker niet af van de originele versie die we van The Boss kennen. Further On Up The Road met de zang van de bandleden erbij wordt ook mooi vertolkt. En een goede cover van Love Of The Common People. Ook live waren de Seeger Sessions een leuk uitstapje van Bruce.

Geheel akkoord, man!

****

avatar van Thuurke
Foutje van het jaar. Ik heb de dubbel CD gekocht voor 14.99 euro, terwijl ik de versie met DVD had kunnen hebben voor 19.99.

avatar van thelion
Geheel iets anders dan dat we gewend zijn van The Boss maar toch klinkt het ook zeer vertrouwd.......

Je hoort het plezier dat de dames en heren hebben tijdens dit optreden..... de meeste nummers kenden we al nutuurlijk van The Seeger Sessions en live blijven ze ook zeker overeind staan....
De bijgevoegde DVD is een must voor elke Springsteen fan...... Geweldige registratie van het concert.......

Bruce en de rest van de band in top vorm.......

avatar van bikkel
1 groot feest.Ik ben het helemaal eens met thelion.Het spelplezier druipt eraf.Elke muzikant(en dat zijn er nogal wat!)krijgt zijn spotlightje,en de nostalgische klanken lijken op deze manier niets in kracht ingeboet.
De eigen nummers van Bruce passen prima in het geheel,en zijn ook met een geweldige schoonheid gebracht.
helemaal goed dat ie dit gedaan heeft.

Ik ben niet echt een Springsteen-fan maar dit blies mij van mijn stoel. Wat een feest en wat een mooie intieme liedjes. Als ik had geweten dat dit een tour is geweest (zoals ik hieboven lees) dan had ik er een heleboel voor over gehad om hier bij te zijn. De dvd staat hier nu op en het is feest in huis. Niet vaak zoiets goeds gehoord. Wow!

avatar van Twinpeaks
Heerlijk live plaat van Springsteen en zijn sessions band.Wat opvalt is dat zelfs zijn eigen nummers in een hoempapa arrangement sterk overeind blijven.Is dat niet de kracht van een goed liedje?1 groot feest hier met op de juiste momenten tijd voor bezinning.Tuurlijk is de locatie(Dublin) ook perfect voor zo'n feestje.Zet dit op en de meest fervente Springsteen hater begint met zijn voet mee te tikken.

avatar van Madjack71
Prachtig live album en zeer zekers geen overbodige. Hoewel the Seeger Sessions eigenlijk ook al een live ingespeeld album was. Heeft dit voor mij meer sfeer, entourage en power. Ook nog eens in Dublin, dus de folktempel bij uitstek. Mooie verrasingen door bepaalde nummers in een ander jasje te doen. Plezier, energie en power spat door mijn boxen heen. Prachtig hoe Bruce mensen om zich heen heeft weten te verzamelen en zo voor de dag kan komen en weer op tournee gaat. De laatste jaren heeft hij het publiek daarin aardig verwent. Zowel solo, met de E Steet Band als met deze begeleidingsband. Schitterend!
Heb helaas het concert moeten missen, maar de live dvd erbij, maakt veel goed.
Ik draai deze ook vaker als We Shall Overcome the Pete Seeger sessions. Hoewel ik die ook dik in orde vind hoor.
Wat mij betreft mag Bruce wel vaker van deze uitstapjes maken, richting folk of zoals ik laatst op You Tube heb gezien richting Muddy Waters Blues.

avatar van Twinpeaks
Idd Madjack, die Jersey Devil track was erg de moeite waard.Leuk Halloween cadeautje voor de fans.Knappe clip ook trouwens.Trouwens gratis the downloaden via Springsteen's eigen website

avatar van jovad
Beste liveplaat die ik heb.
Van Springsteen heb Ik ook Live In New-york, & Live 75-85.... ook allebei niet te versmaden, maar dit is van heel ander kaliber. Je moet natuurlijk wat tegen folk, gospel en soms wat hoempapa kunnen, maar als je daar door heen kijkt zie je één groot feest met allemaal prachtige songs in prachtige uitvoeringen.
Vooral de niet "'Seegers-sessions"-nummers verbazen enorm. Opener Atlantic City, Further Up on the road, Long time coming & Love Of The Common People zijn volgens mij de hoogtepunten van die stralend straalplaatje.
Dikke 5

avatar van Madjack71
De DVD nog maar eens bezien en beluisterd. Wat een enthousiasme en plezier straalt er van af. Eenieder mag in de schijnwerpers. Bruce heeft er zin en dat is te merken. Dit plaatje klopt gewoon...plaats, muziek en de roots...want pa Springsteen kwam immers ook uit Ierland.
Halfje erbij en naar de volle mep..Springsteen live blijft een unieke ervaring en m.i is hij dan ook op zijn best. Vergeet het afmixen etc. in de studio...live komt de magie van The Boss pas los.

avatar van barrett
Madjack71 schreef:

Dit hoor je ook op deze prachtige live registratie, enige minpunt is voor mij de versie van Atlantic City die mijn verwachtingen eignlijk helemaal niet inlost.

manitobas
Heerlijk live album.

Maakt weer duidelijk dat Bruce live het beste tot z'n recht komt. Helaas was het, wat mij betreft, na dit album gebeurt met The Boss, want 'magic' en 'working on a dream' zijn hele zwakke cd's.

avatar van Twinpeaks
Zo ! na lange tijd weer eens de dvd door huize Twinpeaks laten schallen en kan alleen maar zeggen dat dit mijn humeur met 200% doet opschroeven.Wat een spelvreugde en wat een heerlijke band.
Kan ik geen 6 sterren geven ?

avatar van Germ
Hier had ik graag bij willen zijn zeg! Wat een plezier straalt deze DVD uit.

Onbegrijpelijk trouwens dat dit project toentertijd in de USA volledig geflopt is.

avatar van thelion
Het schijnt dat Springsteen met zijn nieuwe album op dit project vootborduurd