Preservation - Eastern Medicine, Western Illness (2020)

Label: Nature Sounds

1. Dragon Town (2:42)

met Young Queenz

2. A Scholar’s Rock (3:51)

met Grande Marshall

3. Money in the Wild (3:15)

met Tree

4. Rose Royce (2:47)

met Quelle Chris

5. I-78 / Capillaries (3:35)

met Mach-Hommy

6. Wan Chai (2:39)

met Nickelus F

7. North Bridge (1:47)

met Navy Blue

8. Lemon Rinds (2:45)

met Billy Woods

9. Medicine Drawer (2:34)

met Roc Marciano

10. Correspondence (2:53)

met Your Old Droog en Mach-Hommy

11. A Cure for the Common (5:03)

met Ka

12. Children of Never (3:09)

met A.G.

13. Mouth of a River (2:35)

met Michelle Siu

avatar van Mausie
A Love Letter to Hong Kong's Vinyl Shops is online te lezen. De Oosterse klanken in de producties zijn dan ook onmiskenbaar. De featurings bestaan uit vele hotte namen uit de underground hiphop.

Lijkt mij wel een plaatje voor aerobag Koenr Johnny Marr overmars89 waxs jordidj1

avatar van waxs
Heel tof, ik had gemist dat de hele plaat al uit was, bedankt voor de tip Mausie benieuwd naar de rest van het materiaal

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Thanks voor de heads-up, Mausie. Ik zie wel dat je de O.G., zaaf, nog niet getagd hebt. Bij deze.

Klinkt tof! Lekkere eerste luisterbeurt, houd wel van dit soort producties.

avatar van Mausie
Preservation had zichzelf een restrictie opgelegd. Alle samples moesten van Chinese platen komen. Daardoor een vrij unieke sound die ik nog niet eerder ben tegengekomen.

avatar van overmars89
Thanks Mausie. Ik ga 'm ook zeker checken. Aan de features te zien ligt dit inderdaad precies in mijn straatje.

avatar van aerobag
Mooie plaat. De Oosterse elementen die Preservation in zijn producties ligt vind ik treffend.

De features zijn natuurlijk ook om je vingers bij af te likken, veel grote namen uit de experimentele hiphop scene. Het album begint wat moeizaam, de eerste paar nummers zijn iets minder sterk dan wat er nog komen gaat. De nummers met Mach-Hommy, Billy Woods en Ka zijn wat mij betreft het meest geslaagd

avatar van Johnny Marr
Ik vind het ook wel heerlijk klinken, die Oosterse elementen. Dat nummer met Ka

avatar van waxs
Mausie schreef:

Check ook de Chinoiseries van Onra

avatar van aerobag
Even deze pluggen: Sonic Sum - The Sanity Annex (1999) - MusicMeter.nl. Van deze hiphop formatie was Preservation onderdeel. Wat mij betreft het beste hiphop album die heel laag onder de radar gevlogen heeft.

aerobag schreef:

Helemaal mee eens. Vanaf Rose Royce begint het te lopen wat mij betreft en het zwaartepunt ligt echt in de tweede helft.

avatar van GarnalenPeller
Deze lijst met features is ongelovelijk.
We school of hard knocks, you school of sardines
...
I keep a stick like Leonard Bernstein
Mach-Hommy op correspondence

Money in the Wild met Tree is ook dope, ik kan iedereen aanraden om hem op spotify te checken, unieke stijl.

avatar van overmars89
Tsja, beetje een mix van L'orange & Chinese Man. De kwaliteit van de track gaat en staat met de kwaliteit van de rapper. De beats zijn inderdaad tof.

De eerste paar nummers deden het ook niet voor mij. Dacht even dat ik Skits Vicious hoorde van Dope D.O.D. in de eerste track

avatar van overmars89
De track met Navy Blue springt er voor mij overigens echt uit. Helaas is het een korte track. (net als al die tracks uit die hoek eigenlijk).

avatar van Mausie
Uiteindelijk 3,5* van mijn kant. Die eerste drie tracks halen het gemiddelde flink omlaag. Maar verder een heerlijk sfeertje, er valt genoeg te genieten.

Wellicht ook wat voor panjoe.

avatar van Nr.4
Heel vette plaat ja, samples zijn erg tof. Op dat geschreeuw van Young Queenz na ook allemaal prettig aan te horen MC's met behoorlijk wat van mijn hedendaagse favorieten (Roc Marciano, Ka, Your Old Droog), wat nieuwe onbekende rappers en mooie sfeervolle afsluiter.