Vanessa Paradis - Vanessa Paradis (1992)

Frankrijk
Label: Remark

1. Natural High (3:21)

met Lenny Kravitz

2. I'm Waiting for the Man (3:25)

met Angie Stone

3. Silver and Gold (2:43)
  4. Be My Baby (3:41)

met B.J. Nelson en Debbie Cole

5. Lonely Rainbows (2:33)

6. Sunday Mondays (3:56)

met Lenny Kravitz

7. Your Love Has Got a Handle on My Mind (3:56)

met Lenny Kravitz

8. The Future Song (4:55)

9. Paradis (3:03)
  10. Just as Long as You Are There (3:24)

met Lenny Kravitz en Angie Stone

11. Gotta Have It (2:17)

met Lenny Kravitz

Lenny Kravitz - Bass, Guitar, Trombone, Drums, Saxophone, Tambourine, Vocals (bckgr), Choir, Chorus, Producer, Arp, Vocal Arrangement, String Arrangements

avatar van starbright boy
Eigenlijk gewoon leuker dan een deel van de platen van Kravitz zelf.

avatar van Zachary Glass
Yep - vind ik dus ook. Heb altijd een zware boon gehad voor Vanessa.

Op de clip van "Joe le Taxi" had ik trouwens mijn eerste pre-erotische ervaring

pre-erotische ervaring

JonnieBrasco
Dit album is van 1992, Zachary was dus circa 12, kan dus best hoor op die leeftijd

avatar van starbright boy
Joe le taxi is zelfs uit 1987 trouwens. Zachary was stukken jonger toen, Vanessa trouwens ook, die was 14 geloof ik.

Leuk album, vooral Sunday Mondays vind ik een relaxed liedje.

avatar van VanDeGriend
Hier werd erg ingewikkeld over gedaan omdat Lenny Kravitz zich, naar ik heb begrepen op diverse vlakken van haar bestaan, heeft bemoeid met Vanessa. Gelijk had ie. Heeft dit dan ook een wereldschokkende cd opgeleverd?. Nou niet bepaald. Ik durf te stellen dat zonder de Lenny connectie deze plaat de kaugomballenpopvergetelheidtrofee had binnen gehaald. Aardig...maar heus niet heel veel leuker dan Kylie Minogue of Paris Hilton ofzo.

avatar van FunkStar
Je kan duidelijk horen dan Lenny Kravitz alles, behalve de zang, heeft gedaan voor dit album. Dus Lenny-sound gezongen door kindvrouwtje Vanessa en het gaat haar goed af!! Met de singles Be My Baby en Sunday Mondays.

avatar van tomthumb
Dit is een leuke popplaat met een behoorlijk aantal goeie nummers en een geslaagde cover van Waiting for the man. In ieder geval jammer dat veel mensen hun neus hiervoor ophalen. En helemaal niet te vergelijken met het niveau van een Paris Hilton o.i.d.

FatBottomedGirl
(zucht) Heb nog maar eens het clipje van Be my baby afgespeeld... Dat waren nog eens mooie tijden

Toendertijd heb ik deze cassette helemaal grijs gedraaid en vond het een leuke afwisseling naast Nirvana en Pearl Jam. Nu heb ik het niet meer maar vind het nog steeds een lekker luchtig albumpje....

4 sterretjes voor Vanes!

Pieter Paal
'Sunday mondays' en 'Be my baby' vind ik goed, maar de rest vind ik niets aan. Die cover van V.U.'s 'I'm waiting for the man' vind ik echt het verkrachten van een popklassieker. Vanessa Paradis is wel een leuke meid om te zien. Leuke muziek om naar te kijken.

EVANSHEWSON
Pieter Paal schreef:

Ik ken ook enkel die twee nummers. En haar klassieker "Joe Le Taxi" dat nog een paar klassen sterker is!

Maar ja, deze Vanessa was toen ze bekend werd een echte LOLITA, amper de lollies ontgroeid, schijnbaar onschuldig, maar niets is verraderlijker... Lenny zal het geweten hebben!

avatar van Kirsten035
Dit engelse uitstapje met een gigaaantische Lenny stempel had voor mij niet gehoeven, en live is alles veeeeeel leuker, maar sunday mondays is wel erg leuk.

EVANSHEWSON
Onlangs op de kop getikt voor een appel en een ei, toch een erg geslaagd album. Met hulp van haar toenmalige vriend Lenny Kravitz, niet de eerste de beste;

****

avatar van Snakeskin
"ridin' high on love and understandig" en als Paradis dat zingt dan sta je als man zijnde toch gelijk op scherp.

avatar van kaztor
EVANSHEWSON schreef:
Lenny zal het geweten hebben!

Lenny's reputatie kennende zal Vanessa het waarschijnlijk geweten hebben...

Father McKenzie
Ideaal plaatje voor een zonnige zomermiddag, lekker onder een palmboom, beetje wind, lekker drankje, goed boek bij de hand;
Geen te opdringerige en toch goed gemaakte slimme popmuziek zoals ik die graag hoor; Yep!

(P.S. We hebben helaas geen palmboom).

Heerlijk album dit...

vanaf dag 1 dat ie uitkwam, tot nu toe......

Had Lenny beter zelf kunnen opnemen

avatar van rkdev
Heerlijke plaat die Lenny Kravitz compleet aan toenmalige vriendin Vanessa Paradis gunde. Zij zong elke track vervolgens met zoveel sex in haar stem in dat ik Lenny ook wel weer kan begrijpen

avatar van Hendrik68
Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Als Lenny geen bepaalde gevoelens voor haar had zou hij het nooit voor haar gedaan hebben. Vanessa heeft een prachtige stem, alleen daarom al heb ik de CD destijds aangeschaft en ik kende de single Be My Babynatuurlijk al. De CD is niet bijzonder, maar stelt zeker niet teleur, zeer genietbaar op een zomermiddag. Gewoon goede luisterpop.

avatar van Arrie
Goh, Vanessa Paradis die de Velvets covert (het tweede nummer), verrassend! Iemand die kan vertellen of dat nog leuk klinkt?

avatar van T.O.
Met Angie Stone? Apart.

avatar van Hendrik68
Iemand die kan vertellen of dat nog leuk klinkt?

Stel je het origineel voor met de rif van Mr. Cab Driver en een lief poppetje die hevig onder de indruk van haar baas het deuntje meezingt. Dit is bepaald geen leuke uitvoering en dat is nog naar boven afgerond. Een van de mindere nummers op deze best wel leuke CD.

avatar van ThePrinceOfPop
Leuk album en een heerlijk geluid .

avatar van tnf
tnf
Heb recentelijk The future song ontdekt. In de basis een erg leuk nummer, maar het 'clipt' productioneel zo erg dat het zelfs enigszins stoort (en dat terwijl übergelikte perfectie voor mij niet eens persé hoeft).

Zonde.

avatar van reptile71
Zachary Glass schreef:
Op de clip van "Joe le Taxi" had ik trouwens mijn eerste pre-erotische ervaring

Bizar, ze heeft nog net geen burka aan in die clip. Was het niet bij "Be My baby?"

avatar van Premonition
Als je 7 jaar bent is Joe le Taxi opwindender dan Be My Baby, wellicht....

Arrie schreef:

Ik vind het wel een leuke cover, maar je moet het origineel wel even loslaten, want dat niveau haalt het niet. Verder sowieso leuke singles van dit album, Be My Baby is een erg goed tijdlood popliedje met een mooie 60s vibe. Ik hoor het eigenlijk allemaal liever dan het eigen werk van Lenny. Daar vind ik niet veel aan. Maar al met al vind ik wat ik van het album hiervoor gehoord (L'Amour en Sol, Tandem, etc.) toch nog wel een stukje beter.

avatar van vigil
Ja ik vind het ook wel een leuke cover, was ook een single en zelfs een redelijke Top 40 hit. Toen kende ik het origineel echt nog niet. De andere (grotere) hit is wel beter. Op basis van deze twee liedjes een paar jaar geleden de cd ergens op een rommelmarkt gekocht voor 1 misschien 2 euro en dat is het ook nog wel waard.

Wel een fijne dame natuurlijk dus Lenny snap ik wel

Eindelijk een re-release op vinyl en dus staat ie in de kast.

Ik verhoog m ook naar 4 sterren, want het blijft een heel degelijke plaat na al die jaren.

De mooie zwoele stem van Vanessa, en de lekkere muzikale bijdragen van Kravitz maken dit tot een heel prettige plaat.

avatar van Funky Bookie
Team Lenny Kravitz levert een lekkere plaat af. Voor het plaatje is Vanessa een stuk prettiger dan Lenny. Ik hoor Lenny echter liever zelf de nummers zingen. Desalniettemin een prima album.

avatar van Twinpeaks
Prima album van La Paradis. Goeie songs, lekkere in your face productie en bovenal met plezier gespeeld en gezongen . Het is niet wereldschokkend allemaal maar gewoon degelijk goed . De cover van V.U.vind ik niet zo best , maar das een van de spaarzame minpuntjes op dit album. 4 sterren waarvan een halve voor jeugdsentiment