The Bicycle Thief - You Come & Go Like a Pop Song (1999)

Label: Golden Voice

1. Song for a Kevin Spacey Movie (3:04)
  2. Stoned (4:06)
  3. Max, Jill Called (3:05)
  4. Tennis Shoes (3:13)
  5. Off Street Parking (4:17)
  6. LA Country (Hometown Blues) (4:27)
  7. Hurt (2:46)
  8. Rainin' (4 AM) (3:38)
  9. Everyone Asks (4:34)
  10. Trust Fund Girl (4:12)
  11. MacArthur Park Revisited (3:25)
  12. Cereal Song (4:27)
  13. Boy at a Bus Stop (2:36)
avatar van Zachary Glass
In Europa hadden we een ander hoesje - ik heb deze gekozen, doet me een tikje denken aan die eerste van Modest Mouse.

Sorry - ik heb nu eenmaal iets met autowegen

avatar van starbright boy
De meneer achter The bicycle thief zat eerder in Thelonious monster. Die hadden nog eens een hitje met het nummer Body and soul.

starbright boy schreef:

En toen raakte hij (Bob Forrest) aan de alcohol en drugs tot hij in de goot belandde. Het verhaal wil dat hij bij een studio ging bedelen om een baantje als roadie of desnoods schoonmaker en dat de studiobaas heeft gezegt: "onzin, deze man moet muziek maken!"

Ach, hoe het ook gegaan is, dit is één van mijn meest favotiere albums. Ik grijp er nog regelmatig naar terug en het blijft me raken. Simpel, maar erg knap gedaan.

Ruby1966
Ik zie nu pas dat ik een hele andere tracklist heb dan hier vermeld staat. De volgorde is anders en ipv Rhonda and the Birdman (die er bij mij dus niet opstaat) heb ik als eerste nummer Song for a Kevin Spacey Movie.
Verder heb ik ook een totaal ander hoesje, maar daar wordt al melding van gedaan door Zachary.

Mijn versie schijnt in 2001 verschenen te zijn zie hier: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:bt6ibka9aakb

servaas
Ook nu ik het album na een aantal jaren weer opnieuw beluister. blijf ik onder de indruk. Een van mijn favorieten van de laatste jaren. Waarom kwam er nooit een vervolg?

ja, jammer dat er nooit een vervolg is gekomen... Zag deze ex-junkie op crossing boarder in paradiso paar jaar terug. Was overdonderd door hun optreden.
Behalve een kunstgebit waardoor hij zijn favoriete flakes niet meer kan eten heeft 't hem deze briljante cd gebracht!

avatar van frusciflea
Geweldig album, vandaag weer geluisterd... maar wil zo nodig eens het origineel in handen zien te krijgen!

Heerlijk Frusciante-sound (RHCP) ook, gitaarspel en sound doet soms erg aan John Frusciante denken, die overigens ook mee speelt op het fantastische Cereal Song!

Bob toen in de Arena nog gespot toen RHCP daar speelde..

frusciantexxxx
Ik heb van dit album maar 2 nummers gehoord,maar ik vind het geweldige muziek!!Weet iemand waar ik dit album kan kopen???

avatar van dj maus
mike77 schreef:

ik zag ze ook op crossing border, maar dan in de Melkweg

ze openden toen met Cortez The Killer van Neil Young en Bob hield nog een mooi verhaal over het neurotisch verzamelen van platen (hij was zielsblij dat ie die dag in Amsterdam zo'n gelimiteerde versie van Radiohead's Amnesiac op de kop had getikt)

avatar van Lennart_M
Stoned en Cereal Song zijn de echt uitschieters. De rest luistert lekker weg, maar niks bijzonders. Toch 3* door de eerder genoemde nummers.

avatar van indie-nerd
best wel een goede cd! Cereal Song natuurlijk met John! En verder vind ik Stoned, Hurt en Trust Fund girl heel goed! De rest luistert inderdaad (heel) lekker weg.

avatar van RensZ
Op dit album staan toch heel wat mooie nummers! Momenteel ben ik helemaal addicted aan Off Street Parking, wat een heerlijk nummer, lekker gitaar spel ook.

avatar van frusciflea
Off Street Parking is wat mij betreft één van mijn meest favoriete nummers ooit. Ik kan er geen genoeg van krijgen! Het gevoel dat er in zit, het geweldige gitaarspel (zo'n heerlijk subtiele laag) en gewoon de magie die voortkomt uit een paar eenvoudige akkoorden.

Ik denk overigens ook dat Off Street Parking voor mij het meest gedraaide nummer van afgelopen jaar is

(overigens ga ik Bob Forrest over twee weken in L.A. zien, dan wel met Thelonious Monster... lijkt me te gek!)

avatar van RensZ
Haha, dankzij jou heb ik het nummer leren kennen (forum)!! Ik vind het echt een machtig goed nummer, zoals je zegt ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Het gitaarspel is heel erg relaxed in combinatie met de zang.

Gisteren heb ik het nummer bijna non-stop gedraaid, meestal als ik een nummer vaak luister, draai ik het teveel zodat ik het niet meer kan luisteren, maar in dit geval, nee geweldig.

Maar, de elektrische gitaar, speelt Josh die nou? Want dan heeft hij heel veel weg van John zijn stijl

avatar van frusciflea
Daar had ik pas ook een discussie met iemand over. We zeiden toen allebei dat het bijna wel zeker John moet zijn.

John staat op dit album bekend om zijn solo in Cereal Song en in het boekje staat er ook bij John "guitar" en bij Josh "guitars", maar geen nummers vermeld waar ze op spelen. Wellicht dat John slechts één keer genoemd is voor zijn enkele bijdrage in Cereal Song dan... maar Off Street Parking heeft absoluut hét geluid en de finesse van John's gitaarspel.

Mocht ik Bob of John spreken in L.A., dan is dit toch wel even iets dat ik ga vragen, ik ben en blijf toch wel erg benieuwd!

avatar van RensZ
Ja, daarom twijfel ik er een beetje aan of Josh het speelt, of toch John. Aangezien het nogal op z'n Frusciante's klinkt

Mocht je een van hen spreken, vraag het en laat het even weten, ik ben ook erg benieuwd!

avatar van frusciflea
Ik kreeg toevallig gister een mailwisseling tussen een vriend van Bob Forrest en een ander (ging in de eerste instantie over covers die de Peppers wel eens gespeeld hebben, waaronder ook nummers van Thelonious Monster). Die vriend van Bob vertelt uitgebreid over Thelonious Monster, en The Bicycle Thief in die mails en zegt over dit album: "Frusciante's on a couple of songs."

Al jaren terug toen ik voor het eerst dit album hoorde vond ik de Frusciante-sound al erg kenmerkend in een hoop nummers. Maar goed, toch zou ik het graag nog 's willen horen van één van de mannen zelf

avatar van RensZ
Ja, ik ben ook wel heel erg benieuwd. Ik vermoed eigenlijk, omdat het zo herkenbaar is, dat het John is in Off Street Parking. Maar stiekem hoop ik dat het Josh is, omdat het dan veelbelovend klinkt met het oog op de Peppers, dat betekent niet dat ik er een zwaar hoofd heb, in het feit dat Josh bij de Peppers is gekomen, integendeel.

avatar van RensZ
Ik ga dit album een 4* geven omdat er toch hele pakkende nummers op staan. Echter, mijn tracklist heeft een andere volgorde dan deze.

Favorieten:
* Off Street Parking
* Rainin' (4 AM)
* Trust Fund Girl
* Cereal Song

avatar van John Frusciante
Weet iemand waar dit album te koop is?. Ik heb hem nu één keer geluisterd en het klinkt erg goed.

avatar van Supersid
Absolute topper, kom er nu pas achter dat halfgod Frusciante hierbij betrokken was. Redelijk wat meer dan oke nummers, een vaste waarde voor mij de voorbije dikke tien jaar!

avatar van Supersid
Waar dit te koop is? Alvast niet bij mij

avatar van EttaJamesBrown
Begin jaren 90 stond Rainin AM al op de playlist van Thelonious Monster. Was blij verrast hem ook hier op aan te treffen. Wereldsong.