John Legend - Bigger Love (2020)

R&B

met Jhené Aiko

8. Favorite Place (2:48)
  9. Slow Cooker (4:24)
  10. Focused (3:02)
  11. Conversations in the Dark (3:56)
  12. Don't Walk Away (3:40)

met Koffee

13. Remember Us (4:51)

met Rapsody

14. I'm Ready (3:52)

met Camper

15. Always (3:27)
  16. Never Break (4:13)
Muzikale Zaligheid
Na ' Get Lifted ' en ' Once Again ' was ik best wel een " fan " te noemen van John Legend. Hij maakte een goede combinatie van Soul en R&B én af en toe een vleugje Hip Hop. Dat aangevuld met de warme stem van John Legend, was voor mij een goede combinatie.

Helaas is het na zijn eerste twee albums allemaal wat minder geworden bij John Legend. De Soul verdween meer naar de achtergrond, en de Pop elementen namen de overhand, zo ook op dit album. Het is meer popmuziek met een vleugje Soul dan andersom. Eigenlijk is ' Wild ' met Gary Clark Jr voor mij het enige hoogtepuntje. De rest is allemaal maar middelmatig naar mijn mening.

avatar van Angelo
John Legend wist zichzelf steeds relevant te houden door de juiste nummers als single uit te brengen. Op dit album ontbreekt echter geschikt single-materiaal. De nummers klinken gedateerd en bovenal dertien in een dozijn. Misschien waren ze beter tot hun recht gekomen als Legend betere producers had weten te strikken die het album meer organisch konden laten klinken. Het is inmiddels tien jaar geleden dat Legend het album 'Wake Up!' met The Roots uitbracht en het kwaliteitsverschil tussen dat album en 'Better Love' had niet groter kunnen zijn. Daar waar de eerstgenoemde niets aan kracht heeft ingeboet, is 'Better Love' nu al over zijn houdbaarheidsdatum heen.

avatar van Reijersen
Toch alweer het zevende album van John Legend. Zeven albums met niet een steeds even consistent niveau. Wel wist John Legend altijd de schijnwerpers te vangen door juiste singleskeuze. En alles wat dit album dan weer mist is relevantie. Alles lijkt op elkaar een productioneel is er 0 verrassing. Het voelt ook allemaal iets té gemaakt aan. De producties nemen bijvoorbeeld te vaak de overhand. De enige nummers die naar mijn mening echt de moeite waard zijn, zijn: Conversations in the Dark, Focused en Slow Cooker.