Haunt the Woods - Opaque (2020)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Intro (0:33)
  2. Elephant (4:27)
  3. Amethyst (4:00)
  4. The Earth Is a Rock (4:51)
  5. Architecture (4:51)
  11. The Box (4:51)
  12. Opaque (6:02)
  13. Feel (4:45)
avatar van blur8
zo kom je bij onbekende band terecht. (online) indie showcase festival The great Escape heeft een oneindige rij namen. . checkend kom je dat ook in Cornwall uit.
Combi Rock Folk biedt strak songwriting-schap en vanuit Ambient geluid naar expressieve ritmes.
Helemaal goedgekeurd voor mijn oren. gaan we dus volgen. Want dat een wat klassiek rock geluid is met echo-s uit the 90ties deert geen moment. Het is juist wel aardig naast al die postpunk anno nu.

avatar van MrH1979
Tijdens de corona lockdown bij deze band en dit album uitgekomen met dank aan de ‘couch convention’ van Marillion in september 2020. HtW was namelijk een onderdeel van het voorprogramma. Hoewel het in beschrijvingen (ook op hun eigen site) in de symfo hoek geduwd wordt, vind ik het dit album tekort doen. Het is veel meer dan dat. Het heeft hrt fragiele en wispelturige van Radiohead, het melodrama van Saybia en de genietbaarheid van Tom Odell. Kortom een aanrader!