Justin Wells - The United State (2020)

Roots / Country
Label: Singular

1. You'll Never Know, Dear, How Much I Love You (0:48)
  2. The Screaming Song (3:32)
  3. No Time for a Broken Heart (3:25)
  4. Some Distance from It All (4:08)
  5. Never Better (3:47)
  6. After the Fall (5:07)
  7. It'll All Work Out (3:27)
  8. Temporary Blue (3:38)
  9. Walls Fall Down (4:09)
  10. Ruby (3:30)
  11. The Bridge (3:22)
  12. Farewell, Mr. Hooper (0:20)
avatar van heicro
Justin Wells had enige bekendheid met zijn southern rockband Fifth On The Floor. Maar de band ging na onderlinge onenigheid uit elkaar en Justin Wells ging solo.

Vier jaar geleden was zijn debuutalbum al verrassend. Deze opvolger gooit misschien wel nog hogere ogen. De tijd zal het leren, daarvoor heb ik meer luisterbeurten nodig.
Indruk maakt hij wel met z'n outlaw countrystijl. Een beetje zoals Jamey Johnson, maar hij doet me ook denken aan Chris Stapleton en Sturgill Simpson. Net als deze gearriveerde artiesten heeft hij ook een geweldige stem. Mede daardoor, maar ook door zijn knappe songs levert dat een heel fijne plaat op. Een hele genietbare conventionele rauwe roots/ outlaw countryplaat.

Op deze dag van release begin ik met een 4 sterren score, maar het zou me niet verbazen als dit op een later tijdstip hoger gaat uitvallen.