Fields of the Nephilim - The Nephilim (1988)

Label: Situation Two

1. Endemoniada (7:15)
  2. The Watchman (5:31)
  3. Phobia (3:37)
  4. Moonchild (5:40)
  5. Chord of Souls (5:08)
  6. Shiva * (4:50)
  7. Celebrate (6:23)
  8. Love Under Will (7:08)
  9. Last Exit for the Lost (9:42)
avatar van wizard
The Nephilim is een album met twee gezichten. Met Endemoniada wordt dit album heerlijk geopend, hoewel ik het ‘intro’-deel veruit het beste vind. Zodra McCoy begint te zingen wordt het wat minder. Op dit nummer tenminste, over het algemeen luister ik met plezier naar z’n stem. Van dit soort diepe stemmen houd ik wel.
Daarna komt er in de resterende 43 minuten een aantal nummers voorbij dat erg sterk is, terwijl er ook een tweetal nummers is dat mij weinig doet (Phobia en Chord of Souls). Celebrate vind ik nog iets minder, dat zou ik liever skippen.
De echte hoogtepunten op dit album zijn voor mij Moonchild en Last Exit for the Lost, maar die kunnen niet voorkomen dat ik dit album niet écht goed kan waarderen. Geef mij dan toch maar Elizium.

3.5*