Napalm Death - Throes of Joy in the Jaws of Defeatism (2020)

Label: Century Media

1. Fuck the Factoid (2:27)
  2. Backlash Just Because (2:56)
  3. That Curse of Being in Thrall (3:36)
  4. Contagion (4:05)
  5. Joie de Ne Pas Vivre (2:28)
  6. Invigorating Clutch (4:05)
  7. Zero Gravitas Chamber (4:03)
  8. Fluxing of the Muscle (4:33)
  9. Amoral (3:05)
  10. Throes of Joy in the Jaws of Defeatism (2:55)
  11. Acting in Gouged Faith (3:37)
  12. A Bellyful of Salt and Spleen (4:36)
  13. Feral Carve-Up * (2:49)
  14. Air's Turned Foul in Here * (2:59)
  15. White Kross * (4:06)
  16. Blissful Myth * (1:52)
avatar van Don Cappuccino
Backlash Just Because
Amoral

Napalm Death is ontzettend waardig oud aan het worden. Amoral is een opvallend melodieuze track die me behoorlijk aan Killing Joke doet denken en Backlash Just Because is een heerlijke tegendraadse grindcorekraker.

avatar van CWTAB
Voor mij is Joie de Ne Pas Vivre de grote verrassing van deze plaat, Napalm Death in het Frans begot

avatar van Edwynn
Napalm Death laat op de twee vrijgegeven tracks horen nog altijd relevant te zijn.

Eigenlijk is de cirkel sinds Ulitarian wel rond. De band trekt net zo makkelijk postpunkinvloeden (beginperiode vd band) bij de bekende grindcore en metal en voegt daar nog eens van alles en nog wat aan toe.
Amoral heeft inderdaad een hoog KJ gehalte. Maar het ligt er niet zo dik bovenop als bij de laatste Ministry. Backlash Just Because is iets bruter maar kent ook de nodige postpunkinvloeden. Twee tracks die verrekte intens en gedreven klinken. Napalm Death is er nog lang niet aan toe om terug te keren naar de dagen van Harmony Corruption of Scum en daarmee de grafkelders in te verdwijnen. Zeer benieuwd hoe dit binnen de context van het album past.

avatar van CWTAB
Jammer dat het weer een zooitje met bonustracks aan het worden is: Feral Carve-Up, White Kross (Sonic Youth cover) & Blissful Myth (Rudimentary Peni cover) van de limited bootlet versie & Air's Turned Foul in Here is enkel voor vinyl.

Feral Carve-Up mocht gerust de definitieve tracklist gehaald hebben. De intro van het titelnummer blijft mij iedere keer aangenaam verrassen.

Terug een ijzersterke plaat, de laatste 15 jaar alleen nog maar in stijgende lijn.

avatar van Slowgaze
CWTAB schreef:

Als je goed luistert is alleen de hook Frans, maar wat een verdomd catchy hook is het.

Overigens, die Sonic Youth-cover. Maar over de rest ben ik ook erg te spreken.

avatar van CWTAB
Slowgaze idd enkel de hook, gecatfished begot

Die Sonic Youth cover is ook enorm sterk idd.