Black Thought - Streams of Thought, Vol. 3: Cane and Abel (2020)

Uitgebracht in eigen beheer

1. I’m Not Crazy (First Contact)
  2. State Prisoner

met C.S. Armstrong

12. Fuel

13. I’m Not Crazy [Outro]
avatar van mh040
Dit keer een EP volledig geproduceerd door Sean C, bekend van het productieduo Sean C & LV .

avatar van Kos
Kos
Nice!

avatar van Deranged
Lama komme die harde knaller den Black Thought.

Staat ongetwijfeld weer het een + ander op van rijkelijk doordachte aard wat zowel aardig om aan te horen als het vernemen waard zal zijn.

Zin in!

avatar van Deranged
Thought vs. Everybody alvast weer helemaal spot on.

Toprappert.

avatar van jurado
Deranged schreef:
Thought vs. Everybody alvast weer helemaal spot on.

Toprappert.

Heel vet!!

Zou dacht ik 31 juli uitkomen maar zie m nog nergens staan....

avatar van Mausie
Iemand al iets gehoord over de nieuwe releasedatum?

nope

avatar van Mausie
18 september nu volgens Pitchfork.

Ik heb erg veel zin in deze.

is een weekje uitgesteld

zaaf schreef:
is een weekje uitgesteld

Bron? Hopelijk komt van uitstel geen afstel

Dat is spijtig!

Blijkbaar nog steeds niet uitgebracht.

avatar van Mausie
Als deze vent een kantoorbaan had, was ie al lang de laan uitgestuurd Dit doet mij aan Kanye denken, die de laatste jaren vaak loopt te klooien met release dates en tracklists.

avatar van Razoreater
16 oktober dan echt (volgens twitter).

Zou mooi zijn, maar ik durf er al niet meer echt naar uit te kijken. Zie het vanzelf wel als het is verschenen.

avatar van vinylbeleving
Razoreater schreef:
16 oktober dan echt (volgens twitter).

Ja hoor hij staat op Spotify. Het is weer ouderwets genieten met Black Thought. Kan die man überhaupt wel slecht werk afleveren?

avatar van bennerd
Vermoedelijk wel, maar hier is het toch weer sterk. Mocht ik niet zo weinig werk van The Roots kennen, zou ik durven brullen dat het een top 5-mc is.

avatar van Deranged
Loeihard wat ik hier allemaal hoor.

avatar van zaaf
Heb ik net geantwoord welk album in vind uitblinken dit jaar, krijgen we dit.... ik schort mijn eindoordeel nog ff op, maar deze komt goed tevoorschijn!

avatar van Deranged
Vind ScHoolboy Q altijd erg sterk komen op de features die ik van hem hoor. Ook hier weer. Erg toffe track. Met zijn eigen werk heeft hij mij nog niet kunnen overtuigen echter.

avatar van peterjames777
Eerste keer dat ik wat van Black Thought hoor buiten The Roots. En het is niet mis. Hele fijne productie. Lekkere ‘crispy’ drums en donker sfeertje. Voeg daar geniale samples (First Contact en Steak Um) en zeer fijne bijdrages van Killer Mike, Pusha T, Portugal The Man en Schoolboy Q aan toe.

avatar van overmars89
Deranged schreef:

Blank Face LP is wel zijn beste werk vind ik. Als je dat niks vindt, vind je de rest ook niks. CrasH Talk was wel een domper.

avatar van bennerd
Q heeft wel leuke hitjes, volledige albums van hem boeien me ook niet zo.

avatar van overmars89
Dit is het eerste project van de Stream Of Thought releases dat echt als een album aanvoelt. Die andere 2 projecten waren toch meer EP's waarvan ik telkens de helft heel goed vond en de rest wat minder. Black Thought is een magnifieke rapper, daar bestaat geen misverstand over. Ik haak alleen soms af wanneer de productie minimaal is. Het ligt dan niet aan Tariq, want op zo'n track gaat hij helemaal los. De nadruk ligt dan natuurlijk ook op de teksten van Black Thought, maar als muzikaal werk heb ik daar minder waardering voor. Zoals bij Magnificent op dit project eigenlijk.

De featurings met Portugal. The Man vallen hier het meest op voor mij. Op Nature Of The Beast hoor je Black Thought zelfs zingen. Die track vind ik denk het minst geslaagd van die samenwerkingen. Die andere tracks met Portugal. The Man zijn wel aardig en voelen als aardige Indie Pop tracks. Doet me een beetje denken aan het solo werk van Big Boi (en zijn samenwerking met Phantogram.)

Maar toch hoor ik Black Thought het liefst als op State Prisoner, Good Morning, Steak Um & Thought Vs Everybody. Dikke beats met een Black Thought die deze beats dan ook echt sloopt!