Death in June - But, What Ends When the Symbols Shatter? (1992)

3,56

Avant-Garde
Label: New European

1. Death Is the Martyr of Beauty (3:50)
  2. He's Disabled (4:08)
  3. The Mourner's Bench (2:31)
  4. Because of Him (3:46)
  5. Daedalus Rising (4:52)
  6. Little Black Angel (4:17)
  7. The Golden Wedding of Sorrow (3:36)
  8. The Giddy Edge of Light (5:07)
  9. Ku Ku Ku (1:52)
  10. This Is Not Paradise (5:27)
  11. Hollows of Devotion (3:29)
  12. But, What Ends When the Symbols Shatter? (3:15)
9 BERICHTEN

geplaatst: 6 september 2007, 23:48 uur [permalink]
Goed album van DI6. Een aanrader voor liefhebbers van Roseclouds of Holocaust.

jean maurice
geplaatst: 7 september 2007, 00:06 uur [permalink]
ken je het album Discrimate? vind ik een mooie verzamelaar 🙇

geplaatst: 7 september 2007, 21:03 uur [permalink]
Gezien de tracklist is dat inderdaad een prima verzamelaar.

jean maurice
geplaatst: 7 september 2007, 21:11 uur [permalink]
ik luister die het meest verder heb ik nog hun eerste The Guilty have No Pride ook wel interessant, beetje meer JD achtig, meer rock

Mordor
geplaatst: 27 november 2008, 20:01 uur [permalink]
Tijdloos neofolk album. Het afsluitende nummer herbergt voor mij alles wat een goede song impliceert: emotie, magie en melancholie. Prachtig! Mooie muzikale arrangementen. En een quote van wiki, hier heeft Douglas Pearce o.a. zijn stof tot inspiratie opgedaan:

"He's Disabled", "The Mourner's Bench", "Because of Him", and "Little Black Angel" are covers/re-interpretations of songs from Jim Jones' People's Temple Choir 1973 gospel album He's Able. The original songs were "He's Able", "Something's Got a Hold of Me", "Because of Him", and "Black Baby", respectively. (bron wikipedia)

geplaatst: 21 januari 2009, 13:56 uur [permalink]
Ik vind deze stiekem beter dan Rose Clouds...

avatar van freddze

geplaatst: 2 juli 2009, 16:33 uur [permalink]
Ik heb lang geleden Roseclouds of Holocaust eens gedownload en 'k vond het allemaal niet zo bijzonder toen (3*). Dit album wordt op Rateyourmusic hoger beoordeeld (3,94/5 op 466 stemmen (vgl. Rose Clouds 3,77 op 257 stemmen), dus wordt het tijd om deze band nog eens een kans te geven.

M.a.w. ik ga hier dus maar eens naar op zoek!

avatar van Metalhead99
geplaatst: 7 december 2010, 15:10 uur [permalink]
Des te meer ik begin te kennen van Death In June, des te verslaafder ik word. Geweldige, bijna hypnotiserende neo-folk. Ik ben op dit moment Kapo! aan het beluisteren en het klinkt wederom erg goed.

geplaatst: 12 november 2013, 23:06 uur [permalink]
En wat een groots nummer is This is Not Paradise toch. Voornamelijk gedragen door de bezwerende bijdrage van David Tibet. Uniek en bijzonder treffend hoe de nietsontziende tekst in twee talen tegelijk gedeclameerd wordt. Tibet is voor mij overigens zo ongeveer een van de grootste poëten, niet alles maar veel raakt gebieden waar anderen niet durven.

Echt zo'n nummer voor de spichtige zondagmiddag op repeat. Ik werd een spiritueel mens sindsdien.