Mo Pitney - Ain't Lookin' Back (2020)

Country
Label: Curb

1. A Music Man (4:18)

met Jamey Johnson

2. Right Now with You (3:28)
  3. Ain't Bad for a Good Ol' Boy (3:05)
  4. 'Til I Get Back to You (2:54)
  5. Looks Like Rain (3:39)
  6. Boy Gets the Girl (3:07)
  7. Ain't Lookin' Back (3:17)
  8. Old Home Place (3:50)

met His All-Star Band

9. Plain and Simple (3:12)
  10. Mattress on the Floor (3:52)
  11. Local Honey (3:05)
  12. Old Stuff Better (3:14)
  13. Jonas (4:29)
avatar van LuukRamaker
In YouTube-filmpjes waarin hij als 'man met zijn gitaar' zijn liedjes laat horen kan ik hem altijd wel waarderen, maar zodra deze Music Man, die vol overtuiging zingt over 'keeping it Plain and Simple', een van de vele Nashville-studio's intrekt gaat-ie mijns inziens iets te veel mee in de mainstream sound en productie. Jammer, want hij heeft een aantal aardige songs, maar laat deze te doorsnee klinken om zich echt te onderscheiden van zijn 'medestadsbewoners'. Old Home Place, bijvoorbeeld, zou mij veel beter bevallen met een (nog) puurder bluegrassgeluid en zo hadden eigenlijk diverse andere nummers van mij wat anders opgenomen mogen worden, want hij klinkt gewoon te nieuwerwets voor iemand die zijn klassiekers kent en (volgens YouTube) zijn ei het best kwijt lijkt te kunnen binnen de 'old school-afdeling' van de country.