Luka Bloom - Bittersweet Crimson (2020)

Ierland
Folk
Label: Big Sky

1. Can We Stay (4:43)
  2. The Beauty of Everyday Things (4:58)
  3. The Day the Great Oak Fell (4:06)
  4. Bittersweet Crimson (3:21)
  5. Front door Key (5:32)
  6. Keepsake (3:44)
  7. Love to Mali (3:29)
  8. Who Will Heal the Land (4:40)
  9. My Old Friend the Oak Tree (4:37)
  10. The Hunger (4:43)
  11. Vision for 2020 (5:49)
avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Dit album zal niet verkrijgbaar zijn op streaming services.

avatar van Zwaagje
Nou dat is dan jammer voor hem. Ik koop heel vaak albums na beoordeling via Spotify. Ik haak bij voorbaat af.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Met Luka durf ik de gok wel aan, verwacht de plaat binnenkort wel in huis te hebben.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Lees dus net dat de plaat ook niet via de lokale platenboer te verkrijgen is.
Enkel via Luka zijn website ☹️

avatar van milesdavisjr
Hoewel Luka bij mij altijd wel een potje kan breken zie ik mijzelf zijn nieuwe worp niet bestellen via zijn eigen website. Zijn laatste platen zijn daar debet aan, kampvuur getokkel zonder enige vorm van spanning en gespeend van enige creatieve invalshoeken. Man's sympathieke voorkomen ten spijt.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Het album toch via de officiële kanalen te pakken gekregen ( platomania ).
Na enkele draaibeurten begint de plaat steeds beter te bevallen.
Hoewel ik zijn alvarez gitaarspel steeds meer mis en zijn laatste albums erg ingetogen zijn weet Luka mij altijd weer aangenaam te verrassen.
Vooral The Beauty Of Everday Things vind ik mooi en tegelijkertijd confronterend.
De vanzelfsprekendheid van alledaagse zaken die door corona zo anders zijn geworden was de eerste gedachte die dit nummer bij mij opriep.
Ook het fraaie Love To Mali is het vermelden waard.

Prachtige plaat! Favoriete nummer is 'the Beauty of Everyday Things'. De songs zijn vaker wat meer ingetogen, maar met iets meer optimisme dan Refuge. Er wordt veel gerefereerd aan de melancholie van traditionele Ierse liederen met een ode aan de eenvoud in het leven. Een van mijn favoriete Luka Bloom-albums.