Brent Cobb - Keep 'em on They Toes (2020)

Country
Label: Ol’ Buddy

1. Keep 'Em on They Toes (2:43)
  2. Shut Up and Sing (4:45)
  3. Good Times and Good Lovin' (3:32)
  4. Sometimes I'm a Clown (3:49)
  5. This Side of the River (4:24)
  6. Dust Under My Rug (3:22)
  7. Soapbox (4:02)
  8. When You Go (3:20)
  9. The World Is Ending (3:31)
  10. Little Stuff (3:02)
avatar van wvv89
Hij is weer goed. Misschien is de verrassing er een beetje vanaf, maar het blijft heerlijke country muziek. Keep 'Em on They Toes is niet zo goed als Shine on Rainy Day, maar met het titelnummer, Sometimes I'm a Clown en The World Is Ending heeft Cobb weer prima muziek afgeleverd. Dave Cobb werkte dit keer overigens niet mee. Brad Cook (Brandi Carlile en Bon Iver) had voor deze plaat de productie in handen.

avatar van Elphie
Heel goed album. Lekker in het gehoor liggende liedjes, met een mooie muzikale omlijsting. Minder rock dan de vorige en een heerlijke 70s vibe. Past hele mooi bij deze tijd van het jaar. Het beste country album van dit jaar voor mij tot nu toe, maar Ward Davis moet nog uitkomen. Ik ga deze nog vaak draaien...

avatar van fish
Iets rustiger, maar dat bevalt juist prima. Herfstmuziek. Krijg ik nooit genoeg van en Brent mag er zo nog veel meer maken.

avatar van ZERO
Elphie schreef:
Het beste country album van dit jaar voor mij tot nu toe

Dan heb je dit album nog niet gehoord!

Nee hoor, uit nieuwsgierigheid, wie vervolledigt je country top 3 voor 2020?

Wat betreft dit album dan: ik ken enkel Shine On Rainy Day van Brent Cobb en die vind ik goed, maar misschien iets minder goed dan de meesten hier. Dit album klinkt op het eerste gehoor iets meer Country, waar Shine On Rainy Day toch wat meer Singer/Songwriter is naar mijn gevoel. Hoewel ik beide genres graag hoor (en de lijn misschien vaak dun is), lijkt me dat na de eerste luisterbeurt een positieve evolutie.

avatar van Elphie
ZERO schreef:
Dan heb je dit album nog niet gehoord!

Nee hoor, uit nieuwsgierigheid, wie vervolledigt je country top 3 voor 2020?

Heb het album vanmiddag even geluisterd, maar helaas niet helemaal mijn ding

Voor mij zou op dit moment het album van S.G. Goodman en Colter Wall de top 3 aanvullen. Maar Ward Davis gaat misschien nog wel één van deze plaatsen innemen.

Ik vind Shine on a Rainy Day ook een heel erg goed album, met een aantal geweldige nummers. Maar als geheel vind ik Keep 'em on They Toes toch net wat beter.