Jim Kirkwood - Tenebrae​ - ​A Presence of Light (2020)

geen stemmen

Electronic
Label: Dark Age

1. Foundation and Exile (9:56)
  2. Time No More (13:07)
  3. Yes, There Are Two Paths You Can Go By (10:41)
  4. Just Passing Through (7:18)
  5. On the Brink of Revelation (13:11)
  6. When the Light Goes Out (18:17)
  7. Welcome to the World of Light and Shadow (19:18)
  8. The Other Place (16:32)
  9. The City Is Not What It Seems (9:31)
  10. A Tavern in Old Melnibone Road (17:19)
avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Dit is een verrassing! Tenebrae - A Presence of Light is namelijk het eerste volledige nieuwe album van Jim Kirkwood sinds het uit 2012 afkomstige Jim Kirkwood - A Point of Light in the Dark Well of Time (2012).
Of het materiaal helemaal nieuw is weet ik niet zeker (het kan zijn dat de nummers al wat langer op de plank lagen) en één van de tracks, "A Tavern in Old Melnibone Road", is een bewerking van een ouder nummer van één van Jim's vroegere cassette-releases. Maar het is toch wel geweldig dat er nu toch eindelijk weer eens een nieuw album van deze mysterieuze synthesizer-tovenaar is verschenen.
Wat ik ervan gehoord heb, sluit het naadloos aan op het werk wat de man heeft gemaakt t/m 2012. En hopelijk blijft het er niet bij.
Het is in ieder geval fijn om weer wat van Jim Kirkwood te horen. En wat ik er alvast van gehoord heb, klinkt het nieuwe werk heel goed!

Het album is o.a. hier te krijgen: Tenebrae-A Presence of Light | Jim Kirkwood - jimkirkwood.bandcamp.com