Corey Taylor - CMFT (2020)

Label: Roadrunner

1. HWY 666 (4:09)
  2. Black Eyes Blue (3:22)
  3. Samantha's Gone (3:12)
  4. Meine Lux (3:12)
  5. Halfway Down (3:15)
  6. Silverfish (4:06)
  7. Kansas (4:14)
  8. Culture Head (3:59)
  9. Everybody Dies on My Birthday (3:21)
  10. The Maria Fire (3:52)
  11. Home (3:46)
  12. CMFT Must Be Stopped (5:14)

met Tech N9ne en Kid Bookie

13. European Tour Bus Bathroom Song (1:59)
  14. Black Eyes Blue [Live Acoustic] * (2:26)
avatar van Raspoetin
Slipknot-zanger Corey Taylor: ‘Grenzen tussen genres zijn achterhaald’ - NRC
Al twintig jaar brult en zingt Corey Taylor in metalbands als Slipknot en Stone Sour. Nu komt hij met het soloalbum CMFT, dat in niets lijkt op de poeierharde muziek van Slipknot. „Het is een amalgaam van stijlen.”

Slipknot....love it!
Stone Sour....most of it I dig.
Corey Taylor solo.....wtf!

avatar van LinkinPark90
Het eerste soloalbum van Corey Taylor, frontman bij zowel Stone Sour als Slipknot.
Ik wist eerst niet goed wat denken met de album titel (het liet me eerst wat denken aan Ice MF T ).
Corey kondigde al enkele jaren geleden aan dat hij een soloproject zou willen maken, songs met diverse stijlen die niet binnen het kraam van Stone Sour en zeker niet van Slipknot vielen.
Uiteindelijk is het album dit jaar uitgebracht.
Corey en zijn band brengen zoals beloofd diverse nummers in verschillende stijlen. Hoewel vele nummers misschien wel op een Stone Sour hadden gepast zijn er een paar nummers die er wel uit schieten kwa diversiteit: CMFT Must Be Stopped (Tech N9ne en Kid Bookie), Corey Taylor verrast met een hip hop track. Ik ben een Slipknot fan al sinds de eerste plaat dus wist wel dat Corey Taylor een hip hop liefhebber is. Hij komt hier goed met weg, ik had liever nog een paar soortgelijke tracks gehoord op deze plaat (Tech N9ne is ook altijd goed). Ook de afsluiter European Tour Bus Bathroom Song klinkt anders dan de meeste nummers: dit is een kort, stevig hardcore punk nummer. Veel van de nummers zou Corey Taylor geschreven hebben als herinnering uit zijn jeugdjaren en de liefde voor diverse stijlen - buiten hardrock, hip hop en punk laat hij een voorliefde horen voor country (bijvoorbeeld op het nummer ‘Kansas’). Ook een romantische ballad ‘Home’ is terug te vinden, blijkbaar geschreven voor zijn nieuwe liefde. De meer rock/hardrock nummers zoals ‘Culture Head’ en ‘Everybody Dies on My Birthday’ hadden dan echter meer op een Stone Sour plaat gepast.
Corey’s instrument is dus zijn stem en die kan heel wat stijlen aan. Prima afwisselende plaat van CMFT.

avatar van james_cameron
Corey Taylor heeft met hoorbaar plezier aan zijn soloalbum gewerkt, maar helaas heeft dat zich niet vertaald in memorabel songmateriaal. De hier verzamelde rock 'n roll deuntjes zijn zowel muzikaal als tekstueel aan de erg dunne en flauwe kant en vrijwel nergens komt de boel tot leven. Slechts het korte afsluitende European Tour Bus Bathroom Song is lekker fel en energiek, maar op dat punt was ik de interesse in het album eigenlijk al kwijt. Fans van Slipknot en Stone Sour zijn gewaarschuwd.